Budskapet gick framAlla 800or börjar behöva lite service när dom närmar sej 5-6-700 mil. Kolvar och vevaxelkoll.
Jo nu kommer ett gäng haka på här och säga "Min skoter går som en klocka och den har minsann gått #### massor med mil" men sanningen är att en storservice behövs då och då.
)
Du menar att man ska klyva motorn själv innan garantin gått ut för att se om något är dåligt, och isf går det på garanti? Tror inte återförsäljaren håller med om samma sak tyvärr...Jag skulle tro att en finåkt ledskoter nog säkerligen klarar sej dubbelt längre, eller mer, än en lössnömaskin som använts som det är tänkt. Både när det gäller vevaxelkoll/omfettning och ev renovering men även kolvbytesintervall.
Sen är det ju skillnad mellan märkena faktiskt. En M8a skulle jag nog faktiskt tordas släppa iväg lite längre medans en 08-09 RMK behöver en komplett utbytesmotor var 300 mil, En lössnö BRP ska nog gärna ha en storservice före 700 mil i alla fall och att göra det tidigare kan bli billigare än att vänta....
Men idén med att köpa en skoter i slutet på garantin och göra en liten renovering är inte dålig, är några lager dåliga så får ju tillverkaren stå för vevaxelrenoveringen och man borde ha en tämligen problemfri maskin i två år. =)