Ett gott exempel på "sk*t i vad säljaren säger och skriver"

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Hittade ingen annan tråd angående detta och bara gatt få ur mig de.

Satt och kikade runt lite på blocket som så många andra gånger och hittade min gamla Enduro som jag sålde i höstas, reagerade rätt snabbt på infon om den.

520mil.. kommer ej ihåg exakt men när JAG köpte den hade den gått långt över 600, har kort på första siffran.

Nya insugsgummin.. Skickade med två som var som nya då dom som satt där var halv dålig.

Kolvar bytta för 140mil sedan.. Tror jag inte ett dugg på då vi kompmätte på plats och kompen var perfekt samt att jag själv sett över kolvar samt ringar men plockade ihop allt igen då de var felfritt.

Medföljer 32mm matta.. Ne det är orginalmattan som är 28mm...

Visst det är nog likt med dom flesta annonser men man blir ju så j*vla less att se detta, lust och ringa och döma ut annonsen men är inte av den typen heller. Visst maskinen är skitfin med tanke på mil och ålder samt att jag gick igenom ALLT en säsong innan den såldes, så inge illa om just maskinen man anonsen... Sen kan väl han nu ha köpt nya kolvar, insugsgummin, matta och slides men hur stor är sannolikheten då de var första skotern hans och det står att den gått felfritt samt att milen absolut är påhittad !?

Så än en gång : Kolla på maskinen själv och utgå från de oavsett info från säljaren

Vet inte vad ni tycker om sånt här så ni får gärna kommentera och komma med egna exempel.
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Kan berätta när min farsa sålt en prowler, tror ja att de var...
Han köpte den ny och säljde den senare nästa säsong när den hade gått ca 1000mil och köparen sen körde nog minst 500 mil innan han sålde den till farsans kompis...
Då berättade kompisen att han hade köpt en skitfin prowler som bara hade gått 300mil, då sa min kusin till han så länge du inte har köpt den med registrerings nr "ABC 123" och han sa bara hur visste du mitt registerings nummer?
Och den skotern var då inte i fint skick kan man säga...
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Orginalmattan satt på när jag köpte maskinen fick jag veta då den bara hade haft 2ägare tidigare och dom kände varandra. Jag satt dit 44 och sålde med den, tror väll inte han köpt en 32mm bara för att skicka med ? isf vart är 28mm jag skickade med ?
 

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
De är så jäkla löjligt då dom hitta på en jäkla massa som inte stämmer för fem ör. Vem köper en 32 och skickar med då de sitter en 44 på?