Fått fel prylar!!!

Rusch Diablo

Aktiv medlem
13 apr 2008
94
0
6
Lit
Alltså, jag måste bara få beklaga mig. Det började med att jag klantade mig på en trång led och krökte en trailingarm mot ett träd.:mad: Ok, beställer en ny tänkte jag. Inte original då men iallafall. Det hade kanske gått att rikta den krokiga men det blir ju inte så snyggt. Lika bra att hålla stilen, eller? Sagt och gjort. Beställde nya vändhjul och lite nya lager till boggien också på samma gång. Och en ny bakaxel tillverkades i stål eftersom gängen på den gamla följde med när jag tog loss den. Det var dessutom slitet djupa gropar i den. Nu när det är sportlovsvecka här uppe så tog vi ledigt några dagar och åkte ut på landet och jag tänkte att jag skulle fixa dit de nya prylarna och åka lite skoter. Lager och vändhjul fixades med inte så lite svordommar. Mest på grund av att det är så förb***t trång i uthuset. Trailigarmen slipades och lackades i silver (den levererades lackad i SVART. Finns väl inga Yamaha med svarta trailingarmar så varför leverara dom svarta?) OK, bara att klämma dit den och ta en tur då eller? Bussningen som sitter i smala änden på armen satt som f**n så det var bara att ta vinkreslipen och skära loss den. Piece of cake! Det var inte lika lätt att applicera den på den nya armen. Fick skära en slits i den och använda onödigt mycket våld och det blev inte riktigt bra ändå. Den vägrade att gå in helt. Nu började jag bli desperat så vinkelslipen åkte fram igen och sista biten kapades helt sonika bort.:stupid: Nu skulle det åkas skoter! Montering inleddes. Nästan klart! Bara axeln till skidan kvar. Men va f**n!!! Röret som axeln går igenom är för kort! :eek::afraid::mad::evil::evil::evil:
Trailingarmen är uppenbarligen inte till en Viper! Tog ut frustrationen på utegrillen som råkade stå i närheten. Måste köpa en ny. Blev inge åka idag. Kunde inte montera tillbaka den gamla heller. Sönderkapad för att få lös bussningen, remember? Nu blir det en originalarm MED monterad bussning, kosta vad det kosta vill! Ska till och med köpa den svindyra dekalen...
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
En liten kulled till din går inte på 1000:- iallafall, och pajar man två samma dag känns det finfint. :bootyshake:
För att inte tala om variatorn som blev nyrenoverad och variatorkorset som sprack efter 4 mil.

Du är inte ensam om att ha problem med skoter*%&@##@##§*****!
Tyvärr lönar det sig att köpa original också :afraid: