För och nackdelar M5, F6, och F7, köptips

byov

Välkänd medlem
1 jan 2000
108
0
6
Östersund
www.freewebs.com
Är sugen på att köpa en nyare skoter, är lite sugen på M5 F6 F7
Har nu en Zr440 Sno-Pro -99 med 600cc efi motor.
Vad tycker ni? har ni några för och nackdelar med dessa skotrar.

///Byman
 

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
Hej!

Ser bara fördelar med alla 3 :) nej det beror helt på vad du är ute efter..Har själv en F6 -04 med -05ans dyna "högre och hårdare" schimsade dämpare runt om för att få den inte fullt så "kickig"...På variatorsidan kör jag med svart/ lila i primär, en sek den hårdaste "gröna" med en omvänd helix! Special Svarvade bussningar till vikterna för att få de att hålla mer än de 300 mil som arctic variatorerna normal håller :)

Så skotern är helt standard i motorväg, och bara genom att justera variatorerna, schimsa dämparna så har jag fått en bättre skoter på alla sätt..Enligt mig .-)

Gillar du arctic skulle jag satsa på en f6...är du intresserad så kommer min ut på annons snart!

Lycka till
 

byov

Välkänd medlem
1 jan 2000
108
0
6
Östersund
www.freewebs.com
Jo ja tror de blir en F6 eller F7, hur är de med back på dom? finns de eftermarknad kit eller?? för som ja har förstått de så fanns dom inte att få me back.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Nej de hade inte back, Bengans Motor i Ope har dock tagit fram ett back-kit till dem.
 

stefan-200

Aktiv medlem
7 apr 2006
58
0
1
smyglånar bara lite....the engineer-----jag är intresserad av din F6a,när du känner för att sälja,dra iväg ett PM åt mig,,,
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Blev en F7 till slut! har provkört lite och den verkar helt underbar! Nu till nått helt annat, finns de nån extra dyna att köpa?
Grattis till köpet! Det är riktigt fina och snabba maskiner F7:eek:rna. Vet tyvärr inte hur det är med dynorna..