Jag har hittat en som verkar intressant men är lite osäker när det verkar vara så mucket förgasar problem det där med att den bluddrar och sånt...kommer man behöva lägga ut mycket pengar föratt den ska börja gå bra?och krävs det mycket jobb?
Först och främst. Min XC-600 har aldrig bluddrat eller gått orent av förgasarproblem. (Dock hände det en tid innan jag upptäckte att vacuumslangen för bensintanken blivit kilat fast sig vilket gav vacuum i tanken och dålig drift som följd)
Jag har däremot justerat munstyckena då jag letade efter felet som uppkom i och med vacuum-effekten i tanken och på så vis lyckats få ned bensinförbrukningen som bonus. Vidare under samma incident satta jag dit Boostbottle (7-800 spänn) för att se om det hjälpte. Oavsett om jag satt dit den eller inte har den gått super och jag märkte i stort sett ingenting av att montera Boostbottle.
Modellen är fruktansvärt pigg och var dessutom körd av snowcrossförare under sin tid (1999) och det får väl ses som ett gott tecken. Skidres är inga problem, speciellt då man har 32 mm matta vilket är ett måste på vilken skoter som helst.
Ska man vara negativ är den kanske lite svårkörd i lössnön då han är lite låg i bakändan och gärna vill hänga upp sig på snön. Det löses enkelt med att sänka boggien, (enkelt och billigt om man inte har tummen MITT i handen) vilket jag gjort.
Vidare är det en bra investering i en styrhöjare då styret är ganska lågt original. Variatorkit en annan godbit som man också bör beakta vilket gör den ÄNNU vassare...
Annars går den som en klocka och har aldrig krånglat. Gaspådraget är påtagligt och man gör rätt att hålla i sig.
Styrhöjare 4": 400:-
Boggiefästen för sänkning av boggie: 500:- eller billigare
Variatorkit: ? (satt på min när jag köpte den)
Boostbottle: 7-800:-
Boostbottle behövs kanske inte, jag vet faktiskt inte, men med den medräknad räcker 1600:- + ett variatorkit riktigt långt.