RE: Förgasarjustering Polaris Indy
Som sagt var, kolla hur det är med bränsletillförseln. Förutom dålig bränslepump kan det också vara stopp i något filter, läckande sugslang eller läckande slang mellan vevhuset och bränslepumpen. Sätt ett T-stycke på bränsleslangen mellan pumpen och en av förgasarna och koppla in en lågtrycksmanometer (några tior på Biltema). Om bränsletrycket sjunker i samband med att motorn börjar gå dåligt så är ju saken klar! Normalt brukar bränsletrycket vara mellan 10 och 30 kPa (0,1 - 0,3 bar).
En annan möjlighet är stopp i flottörhusventilationen (det brukar vara två plastslangar som går ut uppåt från varje förgasare, vänder och slutar nånstans under förgasarna. Kolla att de sitter på plats och att det inte har blivit veck på eller stopp i någon av dem. Om det sitter extramunstycke för fullgasanrikning (brukar kallas Power Jet eller något sådant) på förgasarna, med en slang från botten av flottörhuset till en plastanordning högt upp på sidan av förgasaren, på luftburkssidan, så kolla den slangen också. I sådana fall är det vanligt med stopp i ett litet munstycke som sitter i botten av flottörhuset, eller trasig O-ring runt änden på huvudmunstycket (det ska gå in i ett hål i botten av flottörhuset, O-ringen måste täta!).