Förlänga boggie?

Calsu

Medlem
28 feb 2011
22
0
1
Tjenare! Jag har en nybörjare när det gäller skoter körning och teknik 101! Men jag har blivit jäkligt sugen på att förlänga boggien eller hur man säger.

Har en Lynx enduro 494 97a! Tänkte om ni kunde ge lite tips på någon sida där det finns step by step hjälp eller liknande manual. Eller kanske nån på forumet som kan ge någon vettig förklaring på hur man gör!

Sökt runt lite på forumet men hittar ingen bra tråd om det (tycker jag) kanske har missat något. Tack på förhand!
 

Calsu

Medlem
28 feb 2011
22
0
1
Jo blir det ju men visst blire enklare och ta sig fram va? Sätter fast mig hela tiden så dåligt före där jag bor :p
 

Jeppeman77

Välkänd medlem
11 dec 2007
180
0
6
Örebro
Jag förlängde från 307 till 365 och kan säga att det blev en grym skillnad. Gjorde egna förlängningsskenor i stålplåt. Vinkelslip, hålsåg och lite jävlar anama så blev det bra. Kompisen åker kort fortfarande och sitter fast ofta, ett jädra dragande och lyftande. Du kommer granterat bli nöjd efter en förlängning.
 

Calsu

Medlem
28 feb 2011
22
0
1
Jag förlängde från 307 till 365 och kan säga att det blev en grym skillnad. Gjorde egna förlängningsskenor i stålplåt. Vinkelslip, hålsåg och lite jävlar anama så blev det bra. Kompisen åker kort fortfarande och sitter fast ofta, ett jädra dragande och lyftande. Du kommer granterat bli nöjd efter en förlängning.
Låter grymt! Ska fan försöka! Annars får man väl skrota skiten hehe