Förlängd Lynx

larxxon

Medlem
27 jan 2010
40
0
1
Nu är det gjort har satt på plåtarna och är inte impad av desssa plåtar. Men det vart rätt bra ändå.
Har ett annat litet problem. Styrningen vart bra mycket sämre så jag måste öka på skidtrycket på nått sätt är det bara att höjja upp balata remmen eller kan jag spänna på fjädrarna fram. Dessutom när det kommer lite kraftigare gupp så tar det i någonstans förmodligen på stänkskyddet. Ska prova att ta bort det i morn men det kan väll inte vara så att det tar i tunneln. Enduron ska väll kunna ha 32 matta utan problem ?
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Nu är det gjort har satt på plåtarna och är inte impad av desssa plåtar. Men det vart rätt bra ändå.
Har ett annat litet problem. Styrningen vart bra mycket sämre så jag måste öka på skidtrycket på nått sätt är det bara att höjja upp balata remmen eller kan jag spänna på fjädrarna fram. Dessutom när det kommer lite kraftigare gupp så tar det i någonstans förmodligen på stänkskyddet. Ska prova att ta bort det i morn men det kan väll inte vara så att det tar i tunneln. Enduron ska väll kunna ha 32 matta utan problem ?
Ja du kan spänna fjädrarna för att få lite mer skidtryck, men annars så spänner du bara balatan...

Ja hade samma problem som du med att de tog nånstans när man körde i ett gupp, och de var den hårda plast biten som sitter under stänklappen, de var den som tog i mattan, så ja tog bort båda "lapparna" men ja satt bara till baka den "mjuka", den nitade ja fast på lyftbågen, och då blev de mycke bättre...
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Man brukar byta till ett hårdare fjäder när man förlänger maskinen.

Samtidigt så brukar man förlänga tunneln när man förlänger boggien..
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Man brukar byta till ett hårdare fjäder när man förlänger maskinen.

Samtidigt så brukar man förlänga tunneln när man förlänger boggien..
Inget av de har jag gjort :p

Men senare (kanske till sommaren) ska jag förlänga tunneln, men min tunnel är nog längre för min skoter var ju längre original...

Men man behöver inte byta fjäder om man kan spänna den :p
 

larxxon

Medlem
27 jan 2010
40
0
1
ska ta och spänna på dämparen lite mer. låter bra att du hade samma problem det blir till att meka lite i morn :) tack
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
jag har också problem med att det tar i i gupp. det är plasten längst bak som far i mattan, och inte stänkskyddet, eller ja nog är det stänkskyddet också men även fast jag tog bort det så tar det i den där plasten längst bak

 
Last edited:

R4b13z

Välkänd medlem
17 jan 2010
178
0
6
Holmsund
Är de bara plast så finns de ju alltid möjligheten att kapa bort, knappast som de är ngt bärande.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Lånar denna tråd litegrann:

Förlänger min Revo Enduro 600sdi 2005. Har köpt plåtar på rinab och ska förlänga från 307 - 345. Jag har skruvat plåtarna på utsidan som jag gjort på min andra skoter men tänker få till det perfekt och började tänka .. (fel 1?) Det är ju vissa skillnader genom att plåtarna sitter på utsidan och plåtarna är smalare än boggieskenorna. Är det något ni tagit hänsyn till eller skruvar ni bara ihop skiten och kör?