förlängning av boggie

sjögga

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Jag funderar på att förlänga min boggie från 307 till 345 har sett att det finns satser att köpa.

Så jag undrar om någon har testat det och kan ge mig några råd angående detta, tex om det var mycke skruvande och hur skadade skenorna blir efteråt om det går att korta ner den till 307 igen.

tacksam för svar
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Det går bra att korta den sen igen. MEN det kommer inte att hålla så bra å grund utav att det blir stor brytkraft när du tex hoppar och landar på bakdelen. förlängningen kommer nog att hålla men inte skenorna.



..............................
Kör hårt, livet är kort.
 

lofdahl

Välkänd medlem
31 dec 1999
242
0
16
49
LULEÅ SWEDEN
www.mtnprod.se
Det där kan jag inte hålla med om!
Har kört med förlängning från 307 till 345 under ett år och har inte varit speciellt snäll med den skotern.
Med rätt kit så kommer det utan tvekan att vara lika bra som resten av boggien och utan risk för att gå av vid hård behandlig
 

sjögga

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Jag har sett olika satser i olika prisklasser. Jag kan förstå om dom billigare är dåliga men dom dyrare borde ju hålla bra.
 
14 mar 2007
18
0
1
Onespoon
Sv: RE: förlängning av boggie

Det där kan jag inte hålla med om!
Har kört med förlängning från 307 till 345 under ett år och har inte varit speciellt snäll med den skotern.
Med rätt kit så kommer det utan tvekan att vara lika bra som resten av boggien och utan risk för att gå av vid hård behandlig

Vilken tillverkare var det på den förlängningen, och var kan man köpa den?
Någon annan som har erfarenhet och kan ge bra tips om liknande, annars..?