"Förlängning"??

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Hej mattan på min skoter va slut så jag fick tag på en matta som var i fint skick men den var ca 5 cm längre när den låg brevid den gammla mattan dubbelvikt alltså satt den är väll typ 10cm längre..

1:Så jag undrar går det bra att sätta dit den fast den är lägre??
2: Det är ca 2 cm kvar på spännings mutrarna att spänna så jag undrar tror ni att mattan blir spänd nog om jag sätter dit den nya??

Tack på förhand;)

Mvh/Jesper
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
jag skulle gissa mellan tumen och pekfingreat att det inte komer räcka om det är 2 Cm kvar dä den står där gammla mattan var max spänd.

Vad är det för maskin och hur ser boggien ut längst bak ?

Du komer med största säkerhet bli tvungen o förlänga boggien frågan om hur kan vi endsat svara på när vi vet vilken typ av boggie det är.
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Det är en Yamaha Phazer I -88;) Ska ut och prova få dit den ikväll och om det inte går så åter kommer jag om hur jag ska förlänga boggien:)
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
På gamla phazer's var väl mattan runt 295cm?
Ja monterade på en 307matta på min men det 10 år sedan.
Borrade nya främre boggihål ca 7cm längre bak å så tog ja bakre infästningen från en exiter.
Då kommer boggin att hamna i rätt höjd men längre bak.
Hoppas du förstår hur jag menar.
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
På gamla phazer's var väl mattan runt 295cm?
Ja monterade på en 307matta på min men det 10 år sedan.
Borrade nya främre boggihål ca 7cm längre bak å så tog ja bakre infästningen från en exiter.
Då kommer boggin att hamna i rätt höjd men längre bak.
Hoppas du förstår hur jag menar.
Jo förstår hur du menar men vi har gjort på ett annat sätt men är inte färdig än vet heller inte om det kommer att funka ( Varit ute i garaget och J*****s i 6 timmar):mad: Lite svårt att förklara hur vi gjort men kan försöka.:) Vi kapade med vinkel slip längst bak i boggien och nu håller vi på att sätta dit plattjärn satt boggien blir 6-7 cm längre.. Vet inte om jag utrycker mej rätt nu men bättre kan jag inte förklara:cool:
Sen har jag en till fråga, Hur lång är en matta som har suttit på en Polaris TXL -82?? (sån jag fått tag på)

Väldigt tacksam för svar!

Mvh/Jesper
 

RacerPhazern

Välkänd medlem
3 feb 2007
100
0
6
Hej förlängning utförd! Med lyckat resultat;) Men vet fortfarade inte hur lång den nya mattan är så är det nån som vet hur lång en matta från en Polaris TXL -82 är?? Skulle vara kul att veta:D

Tack på förhand!

Mvh/Jesper
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
Annars så kan du ju dra ett rep runt mattan på det lästa stälet och se vad det blir i längd... är det en 307 matta så borde du får 310 som resultat på repet om jag fundera rätt.