Försäkring på Firecat F7

fredrik

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
folksam kan du glömma .. dom skulle ha 20 lakan för min..
har själv IF och betalar 9153 :-
det är det billigaste jag kunde få..
 
R

raggaren

FÖR PÅ SKOTERN NÄR NI SKA KÖRA SEN FÖR NI AV DEN NÄR NI HAR KÖRT KLART PÅ DET VISET HAR NI SKOTERN GARAGE FÖRSÄKRAD PÅ VECKAN O SEN TILL HELGEN HAR NI FÖRSÄKRAT FÖR VARFÖR HA SKOTERN HEL FÖRSÄKRAD NÄR MAN INTE ANVÄNDER DEN
 
E

Ej medlem/Inloggad

försäkring

Jag har LF och helförsäkring helår för 4768.-

Mvh Peter
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
fredrik skrev:
folksam kan du glömma .. dom skulle ha 20 lakan för min..
har själv IF och betalar 9153 :-
det är det billigaste jag kunde få..
Är det samma premie än i IF?
LF är ju fan så mycket billigare i så fall!
 

nexium

Medlem
2 apr 2007
32
0
1
Kiruna
Trygg hansa hade ganska billigt har jag för mig. Kommer inte ihåg riktigt priset men dom var billigast, jag ringde runt till försäkringsbolagen och hörde.
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
jag har Trygghansa, kostar ca 250 per år i garageförsäkring sen kostar det ca 600-1000 kr per månad när den är påställd. klart praktiskt när man inte kör hela sesongen. Det var bara en hake... när jag flyttade till Eskilstuna steg garage delen till ca 1500/år och det andra gick upp litegran var tvungen att skriva skotern på morsan i Luleå för att få en tillbaka kostnaden till en låg nivå igen.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sv: RE: Försäkring på Firecat F7

FÖR PÅ SKOTERN NÄR NI SKA KÖRA SEN FÖR NI AV DEN NÄR NI HAR KÖRT KLART PÅ DET VISET HAR NI SKOTERN GARAGE FÖRSÄKRAD PÅ VECKAN O SEN TILL HELGEN HAR NI FÖRSÄKRAT FÖR VARFÖR HA SKOTERN HEL FÖRSÄKRAD NÄR MAN INTE ANVÄNDER DEN


Det här var ju klockrent.

Känns som att Jan-E från Pistvakt hade kunnat säga det där.
 

Barnesjake

Aktiv medlem
1 apr 2008
78
1
6
Norrland
Nackdelen är väl att vägverket numera lagt till en avgift på 50:- , varje gång man ställer på ett fordon.

"Påställningsavgift från 1 januari 2008

Från och med 1 januari 2008 är påställningar avgiftsbelagda. Avgiften är 50 kronor och tas ut samtidigt som fordonsskatten. (Om fordonet är skattebefriat tas endast avgiften ut.)

Avgiften införs för att täcka Vägverkets merkostnader vid av- och påställning av fordon.

Påställningsavgift tas inte ut för fordon som ställs på för första gången." (Saxat från vagverket.se)

Suger, men man kan nog ändå spara en slant genom att ställa av o på.
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ja ha kollat lite också för min f7 03 kostar helförsäkring 4349 för ett helår de tycker ja va rätt billigt med tanke på alla dm andra som ska kring 10000 och mer
 

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
trygghansa kosta 26500 helår på mig, nu betalar jag 3600 för helår helförsäkring :)

hm konstigt ja ringde för någon dag sedan å dom gav mig på trygghansa helförsäkring på 10200 men ja kommer nog ta den ja sa tidigare länsförsäkringar som ligger på 4349 helförsäkring på hel år. men vilket bolag har 3600 då ?