försäkring

plassen

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Nu kör jag ju gammskoter men min premie är samma varje månad.

Varför heter det "premie" förresten , det känns ju inte som att man är
speciellt premierad av att gynna blodsugande försäkringsbolag ?
Vad har du för bolag?
Kollade trygghansa nu, ett av få bolag som har avställningsbar försäkring ,skulle kosta runt 680/mån för en AC crossfire 8 07. Tänker ha påställd max 4mån. Billigare än helår, billigast 4000:-

Men funderar ändå om inte det skulle funka med helårsförsäkring och byta ägare varje vår om man får månadsbetalning med samma summa varje månad. Ingen som har provat detta?

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Jag hade på min 01a 1270 kr/år för halvförsäkring på LF. Dom ville inte helförsäkra på så gammal skoter när jag tecknade. Autogiro varje månad med högre premie under säsong.
Har nu bytt till Svedea med helförsäkring och betalar under 1200/år. Har MYCKET lägre självrisker nu.
För närvarande har dom inte möjlighet till månadsbetalning med autogiro, så jag betalar allt på en gång. (Har för mig att dom även erbjuder halvårsbetalning).

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk

Archer

Medlem
27 feb 2013
43
0
1
Luleå
Jag har min skoter försäkrad hos Tre Kronor (för Swedbank- och Sparbankskunder) som helårsförsäkring. Fördelen med den försäkringen är dels vagnskadan, 2.500 kr, och att jag kan själv växla mellan hel- och halvförsäkring beroende på om det är säsong eller inte. Ändringen gör jag på min egen internetbanksida. Enkelt och bekvämt. När jag slutar köra för säsongen ändrar jag till halvförsäkring och betalar bara 50% av helförsäkringspriset. Vagnskadeförsäkringen behövs ju inte när den står i ladan under sommaren.. Kolla med Era bolag om ni kan växla mellan hel- och halvförsäkring när ni själva vill. Det sparar många sköna slantar.

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Skulle försäkra min freeride -12 där förra året men gick inte för den var för ny. Jag hade en renegade 800 -07 innan och den var inga problem att försäkra. Varför ja ville ha dom igen var att de var så snabb på att ersätta mej pengar för den krockade skotern. Men fick byta till Dina!

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Skulle försäkra min freeride -12 där förra året men gick inte för den var för ny. Jag hade en renegade 800 -07 innan och den var inga problem att försäkra. Varför ja ville ha dom igen var att de var så snabb på att ersätta mej pengar för den krockade skotern. Men fick byta till Dina!
Var det Tre Kronor som inte ville försäkra?

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk