Förslag på hur man flyttar reglage/knappar från styret nyto ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hej !


Jag skulle vilja montera ett fatbar styre med så lite prylar på som möjligt !
Det jag vill ha kvar är förstås ett trottelreglage ,nödsto,bromshandtag.
Men jag vill fåbort alla fula plast "kåpor" runt yp hel/hallvljus knapparna ocg trottelreglaget ?

Är det någon som gar några ideer och kanske renrav bilder ?
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Jo :) men vilka passar ? Arctic har ju ett bromshandtag som ska passa ! Vilket hantag är det ? Ska tyligen spara vikt oxå.

Men jag vill fåmstyret lika "clwent"som på e mx cyckel ! Som jag sett att endel har
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
CR Racing har ett trevligt throttle block som jag sneglat på, original gasflärp passar. http://crracingcanada.com/main/sled/yamaha/nytro/controls-steering/cr-yamaha-billet-throttle-block.html Vet inte om det finns någon svensk åf på dom, jag vet inte hur det är att beställa från Kanada.

Arctic cat bromsen ser ut så här och sitter på rätt många av dom äldre modellerna, på den har man en liten "spak" som agerar p-broms så man kan skrota det separata p-broms oket.


Nödstoppen kommer jag rationaliser bort och bara köra med dödmansgrepp, hel och halvljus samt tum/handtagsvärmare kommer jag att köra med små vippbrytare med gummituta nere vid tändningslåset.

Om någon vet om något annat billett throttleblock passar får ni gärna upplysa mig om det.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Jag hsr plockat bort p-bromsen redan och sparat 0,5kg :)
Kör med ett litet spänband lr o-ring runt huvudbromshantaget
 

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
Tror att det är bra att köra med nån typ av återfjädrande knappar till hand/tumvärmare så att du kan reglera styrkan på värmarna plus att man använder samma knappar för att bläddra bland felkoder på nytron.
CR Racing har ett trevligt throttle block som jag sneglat på, original gasflärp passar. http://crracingcanada.com/main/sled/yamaha/nytro/controls-steering/cr-yamaha-billet-throttle-block.html Vet inte om det finns någon svensk åf på dom, jag vet inte hur det är att beställa från Kanada.

Arctic cat bromsen ser ut så här och sitter på rätt många av dom äldre modellerna, på den har man en liten "spak" som agerar p-broms så man kan skrota det separata p-broms oket.


Nödstoppen kommer jag rationaliser bort och bara köra med dödmansgrepp, hel och halvljus samt tum/handtagsvärmare kommer jag att köra med små vippbrytare med gummituta nere vid tändningslåset.

Om någon vet om något annat billett throttleblock passar får ni gärna upplysa mig om det.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Javisst en 3 vägs momentan vippströmbrytare typ.

Tror att det är bra att köra med nån typ av återfjädrande knappar till hand/tumvärmare så att du kan reglera styrkan på värmarna plus att man använder samma knappar för att bläddra bland felkoder på nytron.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå


Här ser men en liten dosa nere vid styrstången med sådana brytare på Calebs grymma bygge (torrvikt ca 203 kg med turbo) inte dåligt för en Nytro.
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Oh satan va lätt :) det är ju som en iq 600rr typ lol !
Det serut som han gjort en egen huv lr noskåpa som är slimad och egenskinz "pall" som dyna ?
Och ingen plast runt tanken.hm..........
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Men hur funkar ljusreringen till hantagsvärmarna ? Reagerar styrenheten på antalet av och på lr hur ska man göra med en trestegs switsh ?
 

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
Men hur funkar ljusreringen till hantagsvärmarna ? Reagerar styrenheten på antalet av och på lr hur ska man göra med en trestegs switsh ?
Du ska ha en knapp som är återfjädrande så att den får en signal varje gång du trycker på knappen