Förslag på skoter till en nybörjare!!

berger10

Medlem
25 nov 2010
6
0
1
Linköping
Hej! Ny i detta forum!:smile1: Totalt borta när det gäller skoter men jävligt sugen nu när vi även här nere i Östergötland får uppleva(kanske kortvarigt)vargavinter!! Som lantbrukare finns det en hel del mark att åka på! Så till frågan för en riktig gröngöling som jag,vad ska jag ha?? Någonstans runt 50000:- kan jag tänka mig,4 takt(för driftsäkerhetens skull lr),dubbelsits krav,en maskin som helt enkelt är känd för sin driftsäkerhet!! Tagit kontakt med Motorbolaget i Linköping och där finns en mek som har hållt på med skoter förut(han är från Norrland)vid problem,men som sagt,vill helst inte ha några problem:afraid:!! Tack på förhand Gunnar
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
om du ska ha driftsäkerhet så äre då yamaha du ska kolla på och för 50k med dubbelsits så äre nog en venture lite som kanske finns för dom slantarna.
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
om du ska ha driftsäkerhet så äre då yamaha du ska kolla på och för 50k med dubbelsits så äre nog en venture lite som kanske finns för dom slantarna.
Hade nog aldrig köpt en sån skoter, kört en sån och herregud vad är det för nå maskin, men ska du absolut ha en 4-takt så har ju både artic och polaris fina och smidiga 4-taktare, men du bör provköra innan, men venture eller mp hade jag inte tagit,
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
550f är en fläktkyld 2-taktare på omkring 60 hästar.
Väldigt populär motor, då de normalt sett är väldigt driftsäkra och har en fin ägandekostnad.
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Hade nog aldrig köpt en sån skoter, kört en sån och herregud vad är det för nå maskin, men ska du absolut ha en 4-takt så har ju både artic och polaris fina och smidiga 4-taktare, men du bör provköra innan, men venture eller mp hade jag inte tagit,
Det var ju intressant att du förklarade det som var så dåligt med Yamaha så utförligt.
 

berger10

Medlem
25 nov 2010
6
0
1
Linköping
Har nu slagit till på en skoter,blev en Polaris SKS 700 -01! 2-takt men har läst så mycket bra om den maskinen här på forumet så jag hoppas på en bra tid med denna maskin! Tack för svaren(även om jag hade hoppats på några till) ;)