Förstärka Assault/Pro rmk

A

AssaultRMK

Svagaste punkten på chassit tycks vara vart tunnel möter buk, runt fotholkarna. Det är oftast där som chassit viker sig.
Finns några i USA som tillverkar förstärkningsplåtar till just detta, har dock inte sett någon i sverige köra med såna.
 
Reactions: ersdahl

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Svagaste punkten på chassit tycks vara vart tunnel möter buk, runt fotholkarna. Det är oftast där som chassit viker sig.
Finns några i USA som tillverkar förstärkningsplåtar till just detta, har dock inte sett någon i sverige köra med såna.
japp stämmer bra har man fått erfara å sett flera som gett sig exakt lika....

här finns fina att köpa http://ftxmotorsports.com/
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Ang boggie förstärkningar.

Hoppar du mycket så skadar det nog inte att fixa en förstärkning just bakom infästningen till främre svingen, nånting i den här stilen.

Den röda markeringen visar vars dom kröktes/gick av för mig och en polare, båda med assaulter.

Krävdes inte så många hårda landningar innan orginalskenorna gav upp för oss.

Surfar du mest puder så behöver du förmodligen inget göra åt skenorna, då dem verkar hålla för dem flesta :)

Namnlös.png
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Ska nog att hoppa lite så att förstärka skenorna kan behövas, skulle ni vilja dela med er av måtten till era förstärkningar? Eller om ni rent ut av har några till övers?
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Ska nog att hoppa lite så att förstärka skenorna kan behövas, skulle ni vilja dela med er av måtten till era förstärkningar? Eller om ni rent ut av har några till övers?

Gjorde förstärkningar till original skenorna för 1,5 år sen, men har tyvärr kvar varken förstärkning, ritning eller program till dem.

Förstärkningen på bilden är till mina boggieskenor som jag ritat upp och tillverkat själv, och dem är inte exakt som original. Kan kolla upp i helgen hur förstärkningen passar mot originalskenorna, och återkomma med mått om det ser bra ut.
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Original lyftbågen (och många eftermarknads) är skräp iom deformationszonen sitter innanför chassit vilket resulterar i uppfläkt bakparti på chassiet vid överdriven rullåkning.
Dom som jag tidigare gjorde flyttade istället ut zonen så chassiet klarade sig utan sprickor. Kan vara värt att tänka på :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Upptäckte att mina skenor var knäckta och skeva, tänkte först köpa ett par ice age skenor men frakten var alldeles för hög (330$).
Lyckades hitta en komplett PRO boggie utan dämpare så var bara slå till, ville helst inte att den skulle vika sig på samma ställe.

använde 5mm alu, mallade av skenan, kapade ur med sticksåg och tog ett 26 mm hål för främre axeln så att den skulle gå fritt, borrade 4 st hål i skenorna och förstärkningan, bultade med m8 sen var de klart.
Inte den snyggaste lösningen, men sitter på insidan av skenan och betydligt mindre risk att man knäcker den igen.







 
A

AssaultRMK

Vist är du medveten om att du nu med PRO rmk skenorna och bör montera anti-stab hjul om du ska behålla boggin monterad i originalhålen för Assaulten?
 

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Yes, har tänkt köpa ett kit, vet du var man kan hitta ett till bra pris? Monterar man de istället för balataremmsaxeln?
Kör med rmk infästningen tills vidare iaf.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk