Förstärkning av styrning ? garantiåtgärden

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Nån som har en före och efter bild på hur förstärkningen av styrningen ser ut ?? har en m7 -06 som jag ej har tillgång till men tänkte hämta en förstärkning hos återförsäljaren nästa gång man far dit men vet ju inte om den redan sitter där... Morsan som skall kolla så en tydlig bild före och efter vore tacksamt..

mvh//
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Hittade bara en bild där det redan är monterat

Framför oljebehållaren på styrspindeln eller vad man kallar det som går genom chassiet, Där sitter en aluminiumklump bultad med 2st skruvar.
Detta är förstärkningen.

Sitter det ingen klump där med två bultar har du ingen förstärkning.



Om det nu är den du menar?
 

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Japp det var den tackar... sitter nog ingen sådan på skotern om jag kommer ihåg rätt...
 

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Har nu varit i kontakt med lokala återförsäljaren men han skall ha 1500 kr för förstärkningen är det värt det ?? han hade aldrig fått in nån eller hört talas om någon som haft sönder det..
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Det brukar låta så, "vi har aldrig hört/sett dyl." :) Hör med bengans ifall dom har, han importerar ju själv vad jag förstår och därmed till bättre pris?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag har haft flera kit liggande då jag aldrig brytt mig om att montera dom i nått fall hat jag fått monter bort järnskrotet , var å leta som hastigast nyss men de kan hända att jag snört dom ....
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Har nu varit i kontakt med lokala återförsäljaren men han skall ha 1500 kr för förstärkningen är det värt det ?? han hade aldrig fått in nån eller hört talas om någon som haft sönder det..
Det är ju ett garantiåtagande och knappast tidsbegränsat heller med tanke på vad det är för produkt. Visst, det kanske inte är någon hos honom som haft sönder sitt men förstärkningen tillkom inte utan anledning. Och det är inte jättekul att tappa all styrning på en led med träd tätt intill för att originalstaget väljer att säga upp sig precis där och då.
Kolla med nån annan (seriös) återförsäljare och/eller KG Knutsson vad som gäller. Och återkom gärna med besked!