Första skoter, budget 20-38k

Funkie

Medlem
30 jan 2015
10
0
1
Vännäsby
Tjena, har nu tagit skoterkortet och ska köpa min första skoter, budget är 20-38k. Har spanat på blocket i några månader och fastnat för lynx re 600 och arctic cat xc 600. Men är öppen för förslag, är inte speciellt duktig på att skruva så helst en skoter som går relativt problemfritt. Tänker köra både på led och i lössnö så jag föredrar om det inte är nån kort skoter men det ska heller inte va nån lång touringskoter.

Sen undrar jag också vad ni föredrar, vätskekyld eller luftkyld?
Tacksam för svar!:)
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
re600 tar sig inte bra utanför leden.. men det finns stor prutmån på dom eftersom dom verkar vara mkt svårsålda.. polaris 700or typ switchback kanske vore nåt? iaf 700 liberty motorn är mkt driftsäker.
 

Funkie

Medlem
30 jan 2015
10
0
1
Vännäsby
re600 tar sig inte bra utanför leden.. men det finns stor prutmån på dom eftersom dom verkar vara mkt svårsålda.. polaris 700or typ switchback kanske vore nåt? iaf 700 liberty motorn är mkt driftsäker.
Intressant, har en polare som kör switchback och han är inte nöjd, den ska tydligen gå dåligt i snön. Kanske en polaris iq hade varit nått?
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Rengegade 600 -04 med x-paket borde kunna klämmas in i din budget, köp en som har 44m matta. Är ju aningen längre om än ingen bergsget..

IQ, RE, XC mm är ju korta som du säger att du inte vill ha.