F5 Högt tillslagsvarv

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Har det löst sig ? .
Leta efter en fjäder med lägre ingångs tryck och samma slut tryck om det är bra , Comet har en som är 100-285 ( silver/orange ) från Whal Bros .
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Har ju rekomenderat en i mitt tidigare inlägg .
Vet inte hur högt du har nu och vart du vill hamna , men ca 2-300 varv med den fjädern , liiite svårt att säga exakt .
Du kanske har startgropar i vikterna oxå ? .
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.093
893
113
Stora Blåsjön
Sen bör du kolla så att skivorna glider lätt på axeln också utan fjäder installerad (inte motor igång) så du inte har en kärvande variator innan du börjar byta fjädrar..
 

Siimon26

Välkänd medlem
26 feb 2012
104
0
6
Uppsala
Okej ska kolla det sen när skotern inte hänger i taket ( har renoverat dämparna ) men om det skulle vara så att det är fjädern så finns den inte att köpa i Sverige eller?
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Kan man ju även rekomendra att kolla upp rullar så dom inte är slut , alla bussningar , vikterna så dom inte är slita (bussningar i dom om de har det ) , bultarna som håller vikterna .

FÖRUTASATT att variatorn är i gott skick , skriver jag det jag rekomenderar !!!! .

Köper sällan något i Sverige själv , så jag har ingen aning vem som kan ha, men en skoter återförsäljare , eller tillbehörs säljare borde väll ha Comet fjädrar ? .
Annars har du en Polaris Guld , 100-275 , lite mindre slut tryck .