F7 -03 - Dog, startade 48h senare som vanligt.

vict0r

Medlem
18 aug 2013
24
0
1
Strömsund
Inskaffade precis en Arctic Cat F7 -03 och jag körde den ungefär i 30 minuter tills den enbart dog när jag stannade in och den startade inte på ca 48 timmar. Testade sedan att köra igen och då fungerade det. Jag hade inte särskilt mycket glykol/vatten i, ungefär 1-2 liter (för lite kylning?) men tyckte även att den var mycket segare att dra i dragsnöret?

Senast jag testade den så fungerar den utan problem, körde dock inte lika länge som jag gjorde första gången men har ni någon aning om vad det eventuellt skulle kunna vara för problem?
Den tvärdog inte, utan mer saktade in när jag bromsade och när jag väl stog helt still så startade den inte. Nybytta kolvar ca 20 mil sen!

Tacksam för snabba och seriösa svar!:amuse:
 
Last edited:

johannyman

Välkänd medlem
18 jan 2011
152
0
6
Uppsala
Jag hade inte särskilt mycket glykol/vatten i, ungefär 1 liter (för lite kylning?) men tyckte även att den var mycket segare att dra i dragsnöret?

Den tvärdog inte, utan mer saktade in när jag bromsade och när jag väl stog helt still så startade den inte. Nybytta kolvar ca 20 mil sen!

vict0r
Sv: F7 -03 - Dog, startade 48h senare som vanligt.
Den gick varm​


Senaste kommentaren som TS har skrivit samt informationen som TS givit så tycker jag det känns uppenbart att den varmnypt? Jag skulle förutsättningslöst lyft på top, eller försökt att glo genom avgasventilerna för att leta efter aluminiumavlagringar!

MVH Johan
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Kör man med enbart 1liter vatten i 30min så kan man ju gissa vad som händer....
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Ja av med cylindrarna o kolla. De som bytt kolvar kan ha fuskat med rengöring av aluminum från tidigare skärning och som sagt med bara 1l i systemet skär de ganska omg.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Varför i hela kör du motorn utan kylarvatten??

Provstarta 20-30 sekunder är en sak men inte mkt mer.
 

vict0r

Medlem
18 aug 2013
24
0
1
Strömsund
Tycker inte 1-2 liter är utan kylarvatten ändå, borde kunna hålla vid en körning på 20-30 minuter. Kan vara jag som är van vid annat också! :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Snart nybytt kolvar igen då.
En liter... Fyller det ens motorns kylkanaler?
Fyra liter går det i hela systemet.
Dumt. Mycket dumt.