F7 alternativ till pippola?

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
tjena!
Nu är det bara att inse att min -97 skoter är "obsolite" förlegad...
den fick ta så in i h..vete stryk för att känga med en -07 lynx rave med pippola boggie (pps) och om fjädringen (trots fox och engan uppdaterig)sätter stopp på "leden" spelar det ju ingen roll om min trippel går över 30km snabbare på slättan/sjön/
Vi åkte en liten sväng på +18mil mellan lunch och middag ....
Frågan till er skotervänner är följande:
har en F-7:a i närheten eller lika bra fjädring,:hmmmm2: llr blir det till att åka finne till vintern?
Och snälla snälla ni, försök ge mej ärliga svar och jag förutsätter att ni som svarar provat båda typer!
Ni förstår....jag skiter inte pengar...så era svar blir väldigt avgörande! :beer:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
En kort mxz från 01 och framåt hänger med bra på leden. Dessutom är dom riktigt billiga. Vill du ha modernare körställning ala REV så är det väl mxz 600 -03 och framåt som är mest prisvärd. (550f är billigare men inte mer prisvärd)

Jag tycker det är svårare att hitta på billigare Lynx. Vet ej varför men dom säljer kanske inte lika många alt. är dom helt enkelt bättre.

Arctic cat har jag aldrig kört.
 

snowmad

Välkänd medlem
1 jan 2000
274
0
16
tack för din åsikt Vidgren!:hello:
men nog finns det väl nån llr några på detta emenenta forum som provat både F6-f7 och lynx rave med pippola (-07 och nyare)?:hmmmm: