F7 efi, Krångel.

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Tja.

Har en f7 motor som krånglar.

Den slår ifrån som om den inte får bränsle eller inte tänder.
Pumpgasar man går de bra men så fort man trycker fullt slår den ifrån, sedan kommer den tillbaka. Efter de så kan den slå ifrån på lägre varv också.
Men inte lika kraftigt.
Har funderat och kollat och provat så gått jag kunnat utan att plocka isär för mycke.

Har inte tid att plocka isär och felsöka. Så om någon varit med om liknande eller vet vad de kan bero på så hör hemskt gärna av er.

Hemskt tacksam för svar!
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
Var ut dagen innan och den gick precis som den ska. dagen därpå (dagen den började krångla) Var jag ut en sväng och den gick precis som den ska. Sen kanske en timme senare började den krångla.
 

Mangee

Välkänd medlem
12 okt 2009
420
1
18
Umeå
Tja.

Har en f7 motor som krånglar.

Den slår ifrån som om den inte får bränsle eller inte tänder.
Pumpgasar man går de bra men så fort man trycker fullt slår den ifrån, sedan kommer den tillbaka. Efter de så kan den slå ifrån på lägre varv också.
Men inte lika kraftigt.
Har funderat och kollat och provat så gått jag kunnat utan att plocka isär för mycke.

Har inte tid att plocka isär och felsöka. Så om någon varit med om liknande eller vet vad de kan bero på så hör hemskt gärna av er.

Hemskt tacksam för svar!
låter som vi har samma problem tycker jag. samma sak hände för mig idag, blev din också så att den dog sen fick du dra några drag då gick den igång sen dog igen sen efter ett tag gick den som vanligt? :hmmmm:
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
låter som vi har samma problem tycker jag. samma sak hände för mig idag, blev din också så att den dog sen fick du dra några drag då gick den igång sen dog igen sen efter ett tag gick den som vanligt? :hmmmm:
Nej inte riktigt. Min dör inte, om man inte fortsätter hålla fullt när den slårifrån.
Aldrig nå problem att starta.
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
kolla så att inte impulsslangen till bränslepumpen gått av eller har hål i sig. det låter som att det skulle kunna vara det felet ,så var det för mig iallafall.
 

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
Jag va nyss och köpte en f7a och jag har kanske samma problem, eller vet inte om det är samma men jag kapar tråden lite ;)

Vet inte om det beror på höjd skillnaden mellan sälen där jag köpte den då jag bor längre mer mot havet men den går hur fint som hellst på halvgas men trycket man fullt eller ska upp mot 7000 rpm börjar den som blöddra och vill nästan dö. Vet inte hur jag ska förklara men kan de ha något med EFIn att göra och höjdskillnaden mellan där jag lköpte den och där jag bor?