f7-f6 05

snökung

Medlem
23 jan 2005
28
0
1
norge
jag undrar om nånn har provat årets makiner.hur går dem jamført varandra.e dom stabila,tørsta.e det mycket skilnad från 04 modellerna
 
E

Ej medlem/Inloggad

har ej prövat nån utav dem, men alla säger att F7 och M7 går skitdåligt, helt enkelt för lite effekt...!!! kanske ett strategiskt drag med tanke på deras generösa maskin-garanti, eller??????
 

Kisse

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
Insjön Sverige
Ej medlem/Inloggad skrev:
har ej prövat nån utav dem, men alla säger att F7 och M7 går skitdåligt, helt enkelt för lite effekt...!!! kanske ett strategiskt drag med tanke på deras generösa maskin-garanti, eller??????

*ASG* Går ju så inne h-e, iallfall F7 M7 har jag inte testat. O jag har då kört mot en 03á o jag tog den i acc. Så ta o testa en maskin, o prata med folk som äger en maskin istället. :cool:
 
E

Ej medlem/Inloggad

o ja visst ja!!!! och du bor säkert där det vimlar av nya M7 o F7??? Insjön står det i profilen... ?? tror du verkligen att jag skulle fälla en sån kommentar utan fog??? 2004 F7 går HELSKARPT, 2005 års, gör bara ägarna besvikna...
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
o ja visst ja!!!! och du bor säkert där det vimlar av nya M7 o F7??? Insjön står det i profilen... ?? tror du verkligen att jag skulle fälla en sån kommentar utan fog??? 2004 F7 går HELSKARPT, 2005 års, gör bara ägarna besvikna...

Jag är en F7sp05 tycker den går fint, matar på bra. M7 har jag inte kört men vad jag har fått ut av recensioner så har mattan för höga kammar med tanke på att att det är en 700.
 

octane

Medlem
21 okt 2004
14
0
1
Kramfors
Ja de är ju tur att de är förstå sig påare som ska uttala sig..
Vi hade ett rejs ihelgen mellan en 03 å en 05 å 05 va ungefär 2skoterlängder före upp till 150 så nog går 05:eek:rna bra alltså!! Å dom som säger annat ha inte kört eller äger inte någon F7:a
 

Kisse

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
Insjön Sverige
Ej medlem/Inloggad skrev:
o ja visst ja!!!! och du bor säkert där det vimlar av nya M7 o F7??? Insjön står det i profilen... ?? tror du verkligen att jag skulle fälla en sån kommentar utan fog??? 2004 F7 går HELSKARPT, 2005 års, gör bara ägarna besvikna...
Ja tydligen gör du det, jag har en 05 F7 3 kompisar har oxå ny F7 sen har jag 2 kompisar som kör nya revo 800.
O vad är det ,med det då?? Vi älskar skoteråkning o lägger hellre pengarna på en riktig skoter istället för en ny bil.
Kan man inte äga nya skotrar i Dalarna??
Och att F7 04 skulle gå så bra är ju svammel, alla som jag känner har då fått skicka in ecun för omprogramering. Dom har fått 03 mjukvara, pga att den får för mycket soppa.= Får inte ur dom hästarna man igentligen har i en F7.
Så ta du o logga in istället, för att vara gäst.
O kör försiktigt på din avgastrimmad moped. :cool:
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Nu ska vi vara snälla mot varandra!... Inga personangrepp i tråden, tack.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
har ej prövat nån utav dem, men alla säger att F7 och M7 går skitdåligt, helt enkelt för lite effekt...!!! kanske ett strategiskt drag med tanke på deras generösa maskin-garanti, eller??????
...lägg ner...bland det värsta svammel jag läst på något skoterforum... suck..
 
E

Ej medlem/Inloggad

Jag har provat -05ans F7, tyckte den var riktigt rapp. bra balanserad och inte fan gick den dåligt.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Ej medlem/Inloggad skrev:
har ej prövat nån utav dem, men alla säger att F7 och M7 går skitdåligt, helt enkelt för lite effekt...!!! kanske ett strategiskt drag med tanke på deras generösa maskin-garanti, eller??????
Istället för att snacka om saker man hört att "alla" säger,så är det kanske bättre att skaffa sej en egen uppfattning? Provkör!

När det gäller huruvida -04:ans F7 går bra eller dåligt,så har jag då det på att -03:ans F7 gick hårdare än -04:an! Det är jag säker på! Nån -05:a har jag inte kört!
 
E

Ej medlem/Inloggad

toppfart f7

Min 05:a f7 går bara 150 lite drygt! Vad är fel?
 

Kisse

Aktiv medlem
1 jan 2000
64
0
6
Insjön Sverige
Det är inget fel, jag har fått upp min i 158km på mycket fint underlag. O det enligt mätaren då. Så snabbare än det går den inte. Jag körde mot en revo 800 o jag tog den i acc, men sen när min bottnat tog han in på mig. Revon går nog 5-10 km till på topp hastigheten. Men huvudsaken är väl att man har klipp i grejorna o inte en hög topp hastighet. O vill man ha det får man väl dreva om då.
 
E

Ej medlem/Inloggad

F7-05

Har kört 188km/h på mätaren med min 05:a (orginal) kan vara för mycket olja i Diamond driven.
 
E

Ej medlem/Inloggad

F7-05

Jag läste att nya mxz 800 rev gick fortare än f7:an.Tragiskt!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Ej medlem/Inloggad skrev:
Jag läste att nya mxz 800 rev gick fortare än f7:an.Tragiskt!
Tragiskt, på vilket sätt då?
Att en skoter med 100cc större motor går snabbare skulle jag hellre kalla naturligt!

Man måste säga att Arctic kan vara stolta över att ha en 700 som konkurrerar med övriga märkens 800:eek:r!