F7.grym skoter. rutten pipa?

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
tjena.

asså. har inte haft min F7:a så överdrivet länge och har inte kört den så långt. men ja har hittat ett par saker ja inte gillar och saker som är dåliga.

köpte den begagnad. -03:a F7 sno pro
efter 10 mil så sprack min pipa! och började leva om som om de vore en trimmad dunderkisse utan pipa. och den började gå som en påse skit och instument panelen som ska varna lyser knappt. där började olje lampan lysa och värmelampan.
nånsomhar fått samma otrevliga fel på sin f7:a? det ska vara rätt vanligt har ja hört?

instrument belysningen är rutten. det är ett måste att byta lampa. man ser ju inte ens att et lyser nästan.

bromsljuset är dåligt.man ser knapt skillnad på baklyset när man bromsar och den bara lyser när man ej bromsar.. det berör inte mig specielt mycket. men dom som ligger bakom och inte ser att bromslampan börjar lysa kan få en otrevlig färd ner i diket elr vars dom nu väljer att svänga. dom kan faktiskt kana in i mig om man har otur..det kanske inte är så kul.
det är inte en sak man tänker på kanske.

ja tycker att halkskydd på fotstegen skulle vara orginal. grepptejp som sitter där. det hjälper inte för 5 öre.

folk kanske tror att ja inte gillar F7:an nu. men tvärt om.. ja tycker det är en grymt bra skoter. kan skriva massa mer saker om den som är bra. vill bara veta om andra upplever sama svagheter.

bigmac

Staff member
Administrator
Team Snowmobile
1 jan 2000
146
11
18
Orsa
www.snowmobile.se
Pipan ska du få bytt gratis av din ÅF / AC, den byts bara när den spricker inte i förebyggande syfte. Ja belysningen är bedrövlig på 03-erna det får man åtgärda själv många monterar fler dioder i panelen eller köper en 04-as panel. Vad det gäller bromsljuset så har jag inget problem och har inte hört någon annan som har det häller.

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
faktiskt. ljusbilden är skum.

jag har pratat med dom som sålde skotern till mig och sa att dom fick fixa en ny pipa. antingen får artic stå för det elr så får dom stå för det sa jag.