f7 vs crossfire7

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
ska köpa skoter vilken dag som helst men jag blir inte klok på om det ska bli en f7 eller crossfire7 årsmodeller-04 till -06. kan ni hjälpa mej?? är det något mer som skiljer dom åt än längden på mattan? är det samma sadel på dom? vad är fördelarna och nackdelarna (om det nu finns några) med dom båda?

jag kommer åka mestadels efter led men även en del utanför. ibland med skjuss och eventuellt pulka. men det viktiga är ändå att den ska vara förbenat rolig att smiska hårt!
tacksam för snabba svar
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Mattan är bredare på Crossfiren än på F7an.
Crossfiren har annan drevning och annat utseende på dynan men dom är lika höga och hårda, om du tar en F7 -05-06.

Crossfiren är från början en M7a som är gjord led vänlig och har blivit en grym hybrid.

Båda går att pressa riktigt hårt efter led och går riktigt bra utanför leden men när de blir djupare puder så är ju crossfiren mycket bättre än F7an.
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
men är längden på dynan anorlunda på dom. tänkte om crossfire är mer lämpad att åka två på även om ingen av dom igentligen är byggd för det. har en cf7 -06 på gång iaf. med ca 300 mil på mätarn men utan matta... är 48 pistoler ett bra pris? vad kostar en matta och är 38 mm kammar lagom?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det går hur bra som helst att åka två stycken på både F7 och crossfiren.

Angående mattan så beror det på hur du kör. Är du mycket i pudret så skulle jag lätt gå på en 44a. Men är det mest led så en 38. En matta går på ca 5000-8000kr beroende på vad det är för matta och tillverkare.
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
okej. tack för svaren. men det lutar nog åt en f7 ändå. Om dynorna är ungefär lika långa så passar nog en f7 mig bäst då jag prioriterar smidighet högre än lössnö egenskaper.
 

peer

Välkänd medlem
31 maj 2009
178
0
6
Saxdalen
ja är nu mer lycklig ägare till en f7 -06!!! synd att det inte lär bli snö på ett bra tag bara