Faktainsamling Rev..

E

ejwbegysv

Om några månader står min första Rev i garaget och jag tänkte i denna tråd samla på mig all info jag behöver för att modda/serva/köra osv.
 
E

ejwbegysv

Förstärkningar

Det första som gäller är att fixa lite förstärkningar så den inte går sönder...

Har letat reda på dessa nummer :

Rail stiffeners 860 307 100
Steering post brace 506 151 854
Corner reinforcements (2ea) 518 324 181
RH tunnel stiffener 518 324 096
Front nun brace 518 324 107
 
E

ejwbegysv

Ventilation för kedjehuset...

Bifogad bild visar att man tydligen ska sätta i plastpluggen åt rätt håll för att få ventilation för kedjehuset...
 
E

ejwbegysv

Hål i mattan...

I USA verkar det modernt att göra hål i mattan för att få mindre massa att flytta runt och kanske för att få ur snö ur boggien...
 
E

ejwbegysv

Förstärkning av kantlisten...

Kantlisten är lite svampig... Går att förstärka...
 
E

ejwbegysv

12volt uttag...

Om man vill ha 12v uttag som på touringarna så hittar man sladdarna här :

remove the 4 screws that hold your tach panel in place, lift off, unplug the tach, and set a side. NOW, standing on the right side of the sled, you'll notice two black connectors with a black wire on one and a red wire w/ yellow strip on the other. There's your connections!!! I took two pics to help you zoom in to this connection ...



Here's a closer look ....

 
E

ejwbegysv

Flytta fram styrstången...

Det verkar superenkelt att flytta fram styrstången....

Borra ett nytt hål och flytta fram..

se bifogad bild...
 
E

ejwbegysv

helljuskabel...

För att sno ström av helljuset (om man vill ha extra lampor som bara ska lysa med hellyset på tex).

Remove the instrument panel by backing out 4 screws and disconnect the tach. Look for the large wire bundle connection off the point of steering column. Here's where you'll tap into your power supply.

Find the large solid gray wire - this is your high beam power supply. You'll want to attach the white wire of your helmet light to this solid gray wire on your sled. (by doing it this way, you can turn off your light by simply turning off your highbeams. This is appreciated I'm sure by oncoming traffic) I used a simple connector ....

Next, locate the white wire there in the wire bundle. That is your break light feed. You'll want to attach your red wire of the helmet light to this white wire. (Yep, this helmet light also has a break light in it ... cool eh?)
 
E

ejwbegysv

2006 Racing Handbook part # 484 200 073

2006 Racing Handbook part # 484 200 073
 
E

ejwbegysv

j-son skrev:
så där ser det ut på farsans summit, det var det på den när han köpte den ny från åf. det är en 06:a så det kanske kommer på 07:erna oxå?
okey.. Hur funkar det då?? Verkar mattan hålla ihop??
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Freerider98 skrev:
ja just de och är inte X-RSen förstärkt från fabrik?
Jo den är lite förstärkt men det är inte mycket, skenorna är förstärkt, fotstegen samt fotholkarna. Inga försörstärkningar i främre delen av masiknen där de verkligen behövs.


ejwbegysv skrev:
okey.. Hur funkar det då?? Verkar mattan hålla ihop??
Av det man har läst på dootalk så ska det fungera kanon. Verkar inte som om de förkortar livsländen märkvärt, utan fördelarna med en lättare matta och det faktum att den får ur snön lättare gör att det ska vara en modifiering som är värd att genomföra.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
borrad matta

. . Viktreduceringen är inte allt för stor med som ni säger så rensas mattan från snö lättare .. Men den största skillnaden är hur smidig mattan blir, den kommer att rulla över vänd och driv-hjulena mycket smidigare och därmed underlätta för motorn att få ner några extra hästar i marken..

man kan även göra detta om man inte vill stansa ur mattan ifall att man inte redan har helt öppna fönster på sin matta och vill använda drivhjul med fönsterdrift..
 
Senast redigerad av en moderator: