Familje skoter med klös

Wobbler

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Ni beskriver helt klart en Polaris SKS 700! Har själv en -99:a, helt perfekt & i sanning allround. Att ni samtidigt kan köra ifrån ett hel bunt av "sportskotrar" gör ju inte saken sämre. Jag har inte boostbottle, och förbrukningen vid hård körning kring 2,8-3,0/mil. Vet inte hur mycket boostbottle kan få ned förbrukningen, men det rör sig nog inte om några gigantiska tal. Om min vore till salu hade ni kunnat köpa den.....men en sån här kanonskoter säljer man inte i första taget! Lycka till!
 

MickeP

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Luleå Swe
instämmer , jag har en machz nu men ska skaffa mig en 700 sks, men om du inte har tänkt lägga mer än 45-50 så får du som nyast en 00 och inga avgasportar. Jag ska satsa på en 02a ,dom är ultimata(tycker jag i allafall)

 
E

Ej medlem/Inloggad

touring

Ska du ha bästa tänkbara komfort är det arctic cat som gäller, bästa fjädring, bästa dynan/ ryggstöd. köp en tripletouring eller en pantera 800/1000.
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Har själv en SKS 700 -02 som jag är mycket nöjd med, ang. Venture 700 så är den mycket tyngre att köra samt kostar mycket mer, sen drar de mycket soppa om man inte kör den i bänk och sen slog fjädíngen ofta i botten, fast den inte hade gott mer än 400 mil, ljudet däremot är nice i en trippel :) .

Jag valde mellan SKS och Summit, men det är svårt att hitta en summit med dubbeldyna så det blev en SKS.
 
E

Ej medlem/Inloggad

pantera 800!!

tjenare
vi har en pantera 800 02a, de e den bästa maskinen du kan tänka dej...
den har ett grymt drag men nog hästar, den e stor och rymlig, bra dämpning och framkomlighet i lössnö...
lätt den bästa maskin du kan köpa som familjeskoter, denna är inte som alla andra arctic cat som skär och *****s!!
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Kan inte låta bli att lägga mig i litegrann. Innan jag köpte min senaste maskin såg min "spec" ut nästan exakt som er. Enda skillnaden var att jag åker ca 80% ospårat och ville därför helst ha en maskin med lite kamhöjd. Innan jag köpte den jag har nu så hade jag bara två alternativ. Den ena Polaris 700 SKS och den andra Arctic Cat Tripple Touring. Pga det oerhört sköna ljudet så var jag mer inne på Catten tills jag insåg att de var dyrare än Polarismaskinerna. Letade därefter en 700 SKS och köpte en MountainMax 700. Logiskt va.... Nja. Insåg när jag provade MM700:an att den med råge uppfyllde mina önskemål. Att det sen endast var enkeldyna spelar ingen större roll. Så länge man inte åker Arctic så är ryggstöden mest något man gör illa sig på. Hade en XLT SKS förut med dubbeldyna och både jag och min sambo tycker att det är skönare att åka utan ryggstödet när man sitter bak. Detta trots att jag lät göra om dubbeldynan så den fick samma skålning som en Arctic i princip. Det blev mkt bättre än orginal, men det känns ändå enklare att ha enkeldyna.

Fundera noggrant innan ni köper bara. Mitt val i er situation om jag måste ha dubbeldyna hade iaf varit 700 SKS. Med eller utan avgasportar är ett lyxproblem. Det skjuter på rejält oavsett vad.

Mvh Rob


Peggan skrev:
Har själv en SKS 700 -02 som jag är mycket nöjd med, ang. Venture 700 så är den mycket tyngre att köra samt kostar mycket mer, sen drar de mycket soppa om man inte kör den i bänk och sen slog fjädíngen ofta i botten, fast den inte hade gott mer än 400 mil, ljudet däremot är nice i en trippel :) .

Jag valde mellan SKS och Summit, men det är svårt att hitta en summit med dubbeldyna så det blev en SKS.
 
E

Ej medlem/Inloggad

hej

jag tycker att du ska titta på en lynx 800 toring typ-01 till -04

mkt bra gång och över lägsen fjädering när det gäller toring
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
säger som dom andra... SKS700 är den mest allrounda skotern i den prisklassen sen om du köper en -00 eller -02 spelar ingen roll för det är bra med krut i -00an också!!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ingen tvekan, Yamaha Venture 700 (eller Viper Venture).

Vill ni åka utan att skruva så är det skotern att köpa, kanske inte den värsta men det räcker. Talar av egen erfarenhet.
 
E

Ej medlem/Inloggad

fisk

venture e ju skaplig, artic-cat är ju världens ***** lykskryssare!! man sitter som en kung!(panthera 800,1000, panther 550, och trippeltoring 600 det e väll dom jag har lite erfarnen het av) Mycket! bra komfort, drag i motorn,skidlyft när man vill! inte när skotern vill utan en själv:D lycka till!
 

PolFus9

Välkänd medlem
27 feb 2005
122
0
6
Gällivare Kommun
Skulle inte rekomendera en 700sks före -02 då det sitter kehin gasare på dom (funkade visst inge vidare i en skoter, fast dom är klockrena i en crosscykel). Kunde visst vara ganska törstiga samt ha ett konstigt bottenregister på dom om man inte satte boost bottle & SLP power pack i dom.
Däremot 02 och framåt går kanon samt nya chassiet från 03 är ännu bättre, men då är ju priset därefter.

Lynx sport & supertouring from -01 är kanon fina maskiner med bra fjädring.

Skulle inte rekomendera en trippel pga vikten & körbarheten men ljudet är ju helt klart skönt i dom.
 

HK mattan

Välkänd medlem
31 mar 2006
256
0
16
Snöriket
Ski-doo

Har kört en GT 600 -01 mycket.... Och är inte besviken på den!! Går grymt bra efter led och även bredvid faktiskt. Jag ock en kompis brukar leka/burka med den i pudret.... Grymm!! Verkar inte dra nå vidare mycke soppa heller. Stadig och bra dra skoter oxå måste jag säga. Jag röstar på Ski-doo Grand touring! Ha'de
 

zxTåbbe

Aktiv medlem
28 mar 2006
66
0
6
Skellefteå
En renegade med zx chassiet och d-dyna låter som att den ska passa in väldigt bra på dina krav. nackdelen är väl att dom ligger mer mellan 50-60k i pris
 
E

Ej medlem/Inloggad

en yamaha rs venture men pantera på miner om min kusins pappa som trog över vatten med en skoter på pulka efter sej men det var 1000cc
 

Emfrid

Medlem
11 jan 2006
6
0
1
Luleå
Jag hade ungefär samma önskemål, när jag sökte skoter tidigare i vinter.

Köpte en Triple Touring 600 -01, fungerar bra som sportig familje maskin.
Bra komfort, bra pulk dragare, dynan är perfekt för att åka två även ganska små ungar sitter bra på den.
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
många bud här :D

men köp en skoter som är nyare än 99 och har lång matta "365" och som inte är risig eller sönderkörd. så borde det funka

ps: själv skulle ja gå på lynx