Fan vad lyxigt med en rx1:a

peter1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
fatta lyxigt det är med en rx1:a eller typ f7:a eller någon av dom nya skotrarna.. själv har man typ råd å köpa en skoter för 1kr... *avundsjuk*
 

DanielF

Välkänd medlem
1 jan 2000
118
0
6
>kanske det, men folk är så
>rädda om dom där maskinerna
>så att dom oftast ligger och
>fiskör!!
Va fan en riktig skoteråkare skiter i om skotern ä ny han kör allt som går i alla fall.
 
E

ejwbegysv

Jag är inte rädd om min skoter... Alltså man köper ju en leksak.. Sen kan man alltid laga materiella ting.. Bara att ha helförsäkring :)
 

Attachments

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Det är härligt när man ska fara på långsväng att ha lite nyare maskin men jag hade betydligt roligare med min gammla Indy Trail än var jag har nu, på den var det ju bara att slänga bort det som gick sönder, nu måste man ju fixa det man pajar! :(
 

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
Lyxigt vet ja inte om jag tycker att det är,har man bara ett stadigt jobb så handlar det enbart om prioriteringar,men visst det är kul o ruskigt skönt med en nyare maskin, jag hade ju inte haft råd med vipern om jag inte hade haft ett så pass billigt boende som jag har nu,gammel bil-merca 230ce-91,Samt en stadig industri inkomst. Lite sjukt att ha en skoter som är värd mer än tex. vad bilen är(den använder man ju iaf året runt) när man bor i södra dalarna och säsongenär max 3,5 månad lång,men sen är ju skoter största intresset och har högsta prioritet oxå, då blir det så.Ta det lungt så ses i ute på lederna!
MVH/Robban
 

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Haha, tycker du det är lyxigt? tycker bara synd om stackarna som köper en splittny skoter. förstår inte hur folk kan vara så dumma och helst dom som blir tvungen att låna. för det första är försäkringen svindyr, allting är i princip av plast som går sönder ständigt enbart för att skotrarna ska väga mindre.., elektroniska mätare å onödigt skit som rapplar ständigt, samma sak hur dom gör dagens bilar. helt otroligt vart världen och människan är påväg, sen om man köper en splittny skoter för 120000:- så förlorar du säkert 20000:- efter första säsongen och nästa ytterligare ca 10000:-. det jag försöker säga är hur folk kan vara så dumma. Tycker personligen också att det är mer lyxigt att se någon glidkör en skidoo blizzard 6500. Pluss att reservdelarna är svindyra och sen är komstruktionen så kompakt att man knappt kan skruva i den själv och får lämna in den och blir av med många hundralappar enbart på "undersökningen" att hitta problemen.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Ååååh herregud! Blizzard467 har nu vunnit VM guld i trådlyft och avundsjuka!
Grattis
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
kör edge nu men skulle hemskt gärna byta tillbaka till indy igen, så mkt skoter får man aldrig igen för dom pengarna. plus att kör man sönder nått på indyn är det bara att gå ut på gården å leta så hittar man 3 saker av det man körde sönder :p

INDY POWER!!

 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Haha, tycker du det är lyxigt? tycker bara synd om stackarna som köper en splittny skoter. förstår inte hur folk kan vara så dumma och helst dom som blir tvungen att låna. för det första är försäkringen svindyr, allting är i princip av plast som går sönder ständigt enbart för att skotrarna ska väga mindre.., elektroniska mätare å onödigt skit som rapplar ständigt, samma sak hur dom gör dagens bilar. helt otroligt vart världen och människan är påväg, sen om man köper en splittny skoter för 120000:- så förlorar du säkert 20000:- efter första säsongen och nästa ytterligare ca 10000:-. det jag försöker säga är hur folk kan vara så dumma. Tycker personligen också att det är mer lyxigt att se någon glidkör en skidoo blizzard 6500. Pluss att reservdelarna är svindyra och sen är komstruktionen så kompakt att man knappt kan skruva i den själv och får lämna in den och blir av med många hundralappar enbart på "undersökningen" att hitta problemen.
Hur skulle du fått tag i din blizze om ingen hade köpt den ny då? Och tacka gud för att utvecklingen går framåt. Annars hade du ju inte ens haft blizzen, utan åkt omkring på en... ja vadå? 60-talare? Tycker du är dum som köpt en så ny skoter, när jag tänker efter.
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
Hur skulle du fått tag i din blizze om ingen hade köpt den ny då? Och tacka gud för att utvecklingen går framåt. Annars hade du ju inte ens haft blizzen, utan åkt omkring på en... ja vadå? 60-talare? Tycker du är dum som köpt en så ny skoter, när jag tänker efter.
eeh, han är bara avundsjuk och inget annat :hello:
 

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
36
Byyn
haha vad är det här för en konstig tråd egentligen? en skoter är väl till för att användas oavsett pris och årsmodell?

endel är pedant och rädd om sin gammla et340, andra kör som om det vore sista dagen i livet. Likaså dom som har helt nya skotrar... dock är väl det vanligast förekommande att man tuktar skotern rätt rejält då en skoter iaf i mina ögon är en leksak och inget annat.. iaf i 9fall av 10.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Haha, tycker du det är lyxigt? tycker bara synd om stackarna som köper en splittny skoter. förstår inte hur folk kan vara så dumma och helst dom som blir tvungen att låna. för det första är försäkringen svindyr, allting är i princip av plast som går sönder ständigt enbart för att skotrarna ska väga mindre.., elektroniska mätare å onödigt skit som rapplar ständigt, samma sak hur dom gör dagens bilar. helt otroligt vart världen och människan är påväg, sen om man köper en splittny skoter för 120000:- så förlorar du säkert 20000:- efter första säsongen och nästa ytterligare ca 10000:-. det jag försöker säga är hur folk kan vara så dumma. Tycker personligen också att det är mer lyxigt att se någon glidkör en skidoo blizzard 6500. Pluss att reservdelarna är svindyra och sen är komstruktionen så kompakt att man knappt kan skruva i den själv och får lämna in den och blir av med många hundralappar enbart på "undersökningen" att hitta problemen.



Det handlar om att prioritera lilla gubben,en del vill köra helt ny skoter andra ny bil och andra kanske lägger allt på boende


Jag ska inte ens skriva vad jag igentligen tycker utan bara anta att det handlar om avundsjuka/inte helt torr bakom öronen


Tänkte bara avsluta med en fråga eftersom du är imot allt nytt tänker du köpa volvo 240 livet ut också, när du får körkort (antar att du inte är gammal nog för det än)

Nymodigheter som bara "rapplar" som airbag antispinn mm är det väl bara idioter som köper?
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Jag måste faktiskt hålla med Blizzard467 till viss del...
Allting talar faktiskt emot skoter... växthuseffekten t.ex: Man blir galen på att det är så lite snö och när den äntligen kommer far man ut med skotern å släpper ut en massa koldioxid som påverkar växthuseffekten och gör att det blir mindre snö. Fast, man lever ju bara en gång å då ska man göra de man tycker är kul oavsett konsekvenserna :rock:

Men att köpa en ny skoter för 100 000 + som knappt kommer gå att sälja om 10 år då det knappt finns nån snö och bensin är helt ute... känns lite spår... Dessutom ska man ha väldigt rikligt med pengar (eller prioritera allt på skoter) för att kunna driva en skoter som drar 3 -4 liter per mil...

Min skoter kan jag tillexempel inte heller räkna med att få tillbaks några pengar för. Jag är helt medveten om att dom pengar man lägger på skoter kommer man aldrig att få tillbaks.

De är därför jag kör et340. Och att den tar 1.5 liter per mil.:beer:

Då hade man predikat lite för gammelskotran :D