Fatbarstyre från lockners bil och mc

Puder

Välkänd medlem
2 nov 2006
134
0
6
På skotern och motorcykeln
Hej!

Jag tänkte köpa styrhöjare från lockners bil och mc och då vill jag ju även köpa fatbarstyret därifrån också eftersom det blir så dyrt med frakt om jag ska beställa höjarn från ett ställe och styret från ett annat.

Jag har lite olika alternativ från lockners.

http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=100_124&products_id=1862
Det där styret enduro för 860kr och så fanns det ett likadant fast med crossbockning, jag har ingen aning om vad som är skillnaden.

Sen fanns det ju även ett fly mini bend styre där.

Någon som vet vilket styre som är bäst och vilket som är snyggast ?
 

Svanee

Välkänd medlem
5 sept 2006
106
0
6
Umeå
Hej!

Jag tänkte köpa styrhöjare från lockners bil och mc och då vill jag ju även köpa fatbarstyret därifrån också eftersom det blir så dyrt med frakt om jag ska beställa höjarn från ett ställe och styret från ett annat.

Jag har lite olika alternativ från lockners.

http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=100_124&products_id=1862
Det där styret enduro för 860kr och så fanns det ett likadant fast med crossbockning, jag har ingen aning om vad som är skillnaden.

Sen fanns det ju även ett fly mini bend styre där.

Någon som vet vilket styre som är bäst och vilket som är snyggast ?

Garanterat Fly minibend, köp det!
 

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
Hej!

Jag tänkte köpa styrhöjare från lockners bil och mc och då vill jag ju även köpa fatbarstyret därifrån också eftersom det blir så dyrt med frakt om jag ska beställa höjarn från ett ställe och styret från ett annat.

Jag har lite olika alternativ från lockners.

http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=100_124&products_id=1862
Det där styret enduro för 860kr och så fanns det ett likadant fast med crossbockning, jag har ingen aning om vad som är skillnaden.

Sen fanns det ju även ett fly mini bend styre där.

Någon som vet vilket styre som är bäst och vilket som är snyggast ?

Köp från www.peperformance.se istället blir billigare:rolleyes:
 

Jonkan

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Luleå
Köp ett fly minibend istället! Kostar inte så mycket mer men är i mitt tycke MYCKET skönare än ett vanligt fatbar. Ångrar att jag köpte mitt Zap fatbar när jag har provat en skoter med minibend.
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Köpte eller rättare sagt lånade en 10cm styrhöjare och ett team10 crosstyre och vart ganska nöjd så nu ska man väl fara och betala nån dag framöver:) ska se om jag kan fixa upp en bild också;)
 

Puder

Välkänd medlem
2 nov 2006
134
0
6
På skotern och motorcykeln
Joo.. jag ångrade mig med fatbarstyre.. tyckte att det blev alldeles för mkt pengar och lite onödiga pengar också.

Jag har beställt 100mm höjare till 22mm styre och så kommer jag köra med originalstyre tills jag hitta ett billigt crosstyre som jag tar bort fågelpinnen på :) då ser det ut nästan som ett fatbar
 

Puder

Välkänd medlem
2 nov 2006
134
0
6
På skotern och motorcykeln
Snyggt var det.. jag har har fått hem höjarn nu och monterat den..

100mm för 22mm styre.. har originalstyret nu men när jag får pengar nån gång kanske jag köper ett crosstyre.

Jag köpte även fly styrpad, blev grymt snyggt!

Det jag tycker du ska göra med ditt är att köpa fly styrpad och ta bort fågelpinnen från styret, blir mkt snyggare! alla jag känner har tagit bort fågelpinnen och det är mkt snyggare.

Hur mkt kostade styret och vart köpte du det?
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
styret blir mkt svagare utan fågel pinnen fömodligen svagare än orginal styret om du ska hoppa så kan ja inte rekomendera att ta bort fågel pinnen.. har själv vurpat med ett 22 styre utan fågel pinne å ja kan säga att de e föbanat svårt å få rakt igen...:cool:
 

kx93

Välkänd medlem
12 nov 2006
262
0
16
härnösand
epzor du skulle köpt mit styre likadant å lika dan styrhöjare.. kommer ju aldrig bli av med de ju.. ha ju ingen andvändning för de nu :(
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Jo kanske ska säga att alla grejor på bilden än nu köpt hos www.locknersbilochmc.se, Blev riktigt nöjd kan varmt rekomendera hans grejor billigt och bra:) te.x som min 100mm styrhöjare 700:- och den ser rätt bra ut också. Ha'de
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
Men om det ska böja sig när man hoppar då ska man nog hoppa ungefär slednecks hopp :S och jag antar att han inte gör det och jag gör det inte heller så det borde hålla.
jag tycker inte att styret är snyggt med fågel pinne (på skoter). Men om det va ett billigare "22" styre jag hadde som det satt en fågel pinne skulle ja inte ta bort den...har man en gång böjt det då blir det aldrig sej likt varken styrka eller form. Man lär sig av sina mistag;)
 

Puder

Välkänd medlem
2 nov 2006
134
0
6
På skotern och motorcykeln
Joo jag vet att det blir svagt, men det är ju så mkt snyggare utan fågelpinne :)

Men nu är det ju så att jag har fått min styrhöjare för ett tag sedan och jag har använt den.. och det finns ju på lockners likadan höjare fast för fatbarstyre.

Och det hade ju varit bra att köpa fatbarhöjare och sedan köpa ett air fatbarstyre från piteå för 595kr.. det är inte så långt från vart jag bor.

Men jag antar ju att jag inte får lämna tillbaka min höjare nu och byta mot en fatbar :S
 

i HATE phazer

Välkänd medlem
Joo jag vet att det blir svagt, men det är ju så mkt snyggare utan fågelpinne :)

Men nu är det ju så att jag har fått min styrhöjare för ett tag sedan och jag har använt den.. och det finns ju på lockners likadan höjare fast för fatbarstyre.

Och det hade ju varit bra att köpa fatbarhöjare och sedan köpa ett air fatbarstyre från piteå för 595kr.. det är inte så långt från vart jag bor.

Men jag antar ju att jag inte får lämna tillbaka min höjare nu och byta mot en fatbar :S
Det är ju inte alt för svårt att borra upp anars