Fel på formula III. hjälp tack?

fyllepär

Medlem
24 feb 2013
10
0
1
Backe
Hallå.
har fått nått fel på skidoon, den går otroligt dåligt. max 50 km/h och har absolut ingen ork....
har kollat kompressionen i alla cylindrar samt kolvarna och allt är normalt. tändstiften har jag bytt samt rengjort förgasarna. har även kollat reedventilerna. tog och köpte en tändspole också som jag monterade igår och testade på alla 3 men det blev inget bättre.
Har tyvärr slut på idéer nu och någon duktig kanske kan komma med några bra tips som jag kan testa och se om den blir bättre. skulle vara härligt med en skoter till påsk!
MVH Pär
 

fyllepär

Medlem
24 feb 2013
10
0
1
Backe
varvtalet går inte upp på motorn, även fast mattan hänger i luften. För när man trycker in gasen sakta så hinner orken komma efter ett tag. men om du trycker full gas på en gång dör den av.... vad kan det bero på?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Kan vara antigashängsbrytaren som är väck eller frysen. Tjuvkoppla bort den och testa.


Om det inte är brytaren så kan Statorn vara väck. Mät upp den isåfall
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
går den på alla 3 cylindrar?

dra lös tändhattarna en och en då märker du om den dött på en cylinder.

vad händer om du chokar?

vilken färg var/är stiften?
 

krinkles

Aktiv medlem
30 jan 2013
84
0
6
norrbotten
kan de va den där dödmans greppet som krånglar till de om den nu har ett sånt där chip, hur går motorn egentligen hoppar varven hela tiden eller bluddrar, eller dör den bara när du ger gas precis som du skulle stänga av den?
 

krinkles

Aktiv medlem
30 jan 2013
84
0
6
norrbotten
va konstigt?

för skotrarna jag haft genom tiderna har haft måste va eget lagt, hade på mxz 800x, 670 ho, o nu på den jag kör nu med formula 600 III

och den kronglade på min mxz 800 men ja vafan
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Dess kom -98, så det sitter inte på nämnda maskin. Jag svarade dock på vad boost sa ang gashängsbrytare. Det har inte Ski-doo. (när jag läste Krinkles inlägg trodde jag han menade gashängsbrytare, ser nu att han menade dess..) skumt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
 

krinkles

Aktiv medlem
30 jan 2013
84
0
6
norrbotten
Dess kom -98, så det sitter inte på nämnda maskin. Jag svarade dock på vad boost sa ang gashängsbrytare. Det har inte Ski-doo. (när jag läste Krinkles inlägg trodde jag han menade gashängsbrytare, ser nu att han menade dess..) skumt men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
min mxz 670 ho -99 har gashängsbrytare det sitter en sån på min :>
 

fyllepär

Medlem
24 feb 2013
10
0
1
Backe
ursäkta för dålig uppdatering... har skruvat ihjäl mig :)
nej men skämt å sido, är det någon som vet vad det ska vara för omh värde i statorn och vilka kablar man ska mäta, alltså vilken färg det ska vara på kablarna?
eller kan det vara bränslepumpen som inte funkar som den ska?
mvh Pär