Fel på RS

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Fick ett väldigt skumt fel på min RS Mnt igår.

Var ute på kvällen och körde ett par timmar och då jag kom hem på gården och skulle slå av skotern så var nyckeln borta!! Eftersom jag var i stugan så hade jag inte reservnyckeln där. Jag försökte se om den hade gått av men icke, den hade helt enkelt hoppat ut tändingslåsen.

Efter ett par timmar fick jag reservnyckeln och skulle testa med då visar det sig att hela tändingslåset är kaputt. Går att vrida hur som helst utan att tändningen slår på.. var bara att bogsera hem...

Min fråga är, vet någon hur man kan tjuvkoppla en RS utan att bränna upp allt. Den skall givetvis in på garantirep men den är tung att handlasta :eek:
 

Sidewinder

Välkänd medlem
20 okt 2004
252
0
16
Västerbotten
Tja det ska väl inte vara så svårt igentligen men jag måste läsa i Elschemat först.
återkommer i PM till dig sen .. Känns ju fel att posta här hur man tjuvkopplar skotern.
 

jkarlss7

Välkänd medlem
1 jan 2000
179
0
16
Luleå
Jodå, jag fick hjälp att "slänga" upp den på släpet i morse av en polare. Det gick så snabbt att jag inte ens hann testa att tjuvkoppla den. Danne sa att han ville ha in den för att fota alla fel som kommer på nya modeller. (Vet inte om det är Yamaha som vill ha in dom..) Sen ringde han på em och sa att han hade bytt tändingslås och var klar att hämta... Var aldrig av släpet så det var inte så bökigt :D

Var visst den första som dom fått in med detta fel..?