Får felmeddelande ECU 21 på min CF8 -10.
Knacksensor av vad jag förstått.
Felmeddelar skotern om trasig knacksensor eller känner den av knack/spikningar?
Möjliga åtgärder?
En åtgärd är väl att ersätta en EV. trasig sensor för över 3000 spänn.
(Finns det billigare att få tag på?)
Går det att avgöra om sensorn i sig fungerar eller ej, genom uppmätning eller dylikt?
Andra åtgärder om INTE sensorn är trasig?
I min värd spikar en motor då bränsle/luftblandningen är för snål.
Kan det då vara;
Insugsgummin?
"Halvfungerande" stift om nu det begreppet finns...
Har kompprovat motorn och från cylinder till cylinder var det strax under och strax över 10 bar i komp, inget vatten skvätte ur...
Har bara parkerat in skotern i garaget och har inte felsökt mer än kompprovet..
Motorn gick ej varm om det skulle kunna höra till saken.
Körde på halvtank fjolårsbensin vilket jag inte vet om det är 95 oktan eller 98 oktan. Resterande halvtank var dagsfärsk 98 oktan.
Mycket tacksam för hjälp.
Knacksensor av vad jag förstått.
Felmeddelar skotern om trasig knacksensor eller känner den av knack/spikningar?
Möjliga åtgärder?
En åtgärd är väl att ersätta en EV. trasig sensor för över 3000 spänn.
(Finns det billigare att få tag på?)
Går det att avgöra om sensorn i sig fungerar eller ej, genom uppmätning eller dylikt?
Andra åtgärder om INTE sensorn är trasig?
I min värd spikar en motor då bränsle/luftblandningen är för snål.
Kan det då vara;
Insugsgummin?
"Halvfungerande" stift om nu det begreppet finns...
Har kompprovat motorn och från cylinder till cylinder var det strax under och strax över 10 bar i komp, inget vatten skvätte ur...
Har bara parkerat in skotern i garaget och har inte felsökt mer än kompprovet..
Motorn gick ej varm om det skulle kunna höra till saken.
Körde på halvtank fjolårsbensin vilket jag inte vet om det är 95 oktan eller 98 oktan. Resterande halvtank var dagsfärsk 98 oktan.
Mycket tacksam för hjälp.