FINNCAT/Flextrack

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Jag har köpt en älgdragare i delar med vissa defekter,en finncat,ful som stryk och med defekt drivaxel,vart F...N hittar man reservdelar till en sån här härk,har googlat men de hjälpte inte så mkt

så tipps mottages,ev reservdelsmaskin köpes vid rätt pris
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Gå in på Retro Skoter Forum och ställ din fråga, större risk att någon kan hjälpa dig. :)
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Dom tillverkade dessa vidunder här hemma i Kopparberg, har för mig att många delar var "standard" delar? Men vissa delar är ju säkert special grejor också. Kan säga att dom som monterade maskinerna sa att ingen maskin var lika den andra då passformen på delarna var under all kritik...
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
mm mkt möjligt för de e nå jäkla härkar,söker iallafall en drivaxel till den som sitter i kedjehuset efter växellådan,trodde jag kunde tillverka en egen men såg att de kan nog bli lite stökigt
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
mm mkt möjligt för de e nå jäkla härkar,söker iallafall en drivaxel till den som sitter i kedjehuset efter växellådan,trodde jag kunde tillverka en egen men såg att de kan nog bli lite stökigt
Jag kan höra med killarna som jobbade där om dom har några uppslag om drivaxel typ.
Återkommer!
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Kollade med grabbarna, enligt dom så är det inga standard drivaxlar. Utan dom var tillverkade speciellt för Finncat. Dom trodde att man nog var tvungen att göra en egen, men det låter jag vara osagt.
Tydligen byttes delar ut efter hand som man upptäckte barnsjukdomar också, så det kan vara lite krångligt att få tag på rätt delar.
Detta låter jag också vara osagt, det finns säkert någon som vet mer om just dessa maskiner.