Fix av glappande styre XF/M 12/13

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Eftersom jag är less det glappande styret när jag torrburkar i garaget har jag varit i jakt på en fix av bussningen som teleskophöjjaren sitter i.

Funderade länge om jag skulle svarva egen, men eftersom svarven jag har nys om väger typ 2 ton och är allmänt omöjlig att flytta på så hittade jag en kille i canada som tagit fram en ny bussning så skall jag handla av han istället.

Om någon är intresserad så kan jag nog ordna en större beställning. Kostar 28 CAD vilket i runda slängar är 190 spänn, sedan tillkommer frakt på 15 CAD totalt för ett visst antal, så fraktkostnaden blir betydligt lägre per bussning.

PMa mig med dina uppgifter om du är intresserad. Ev betalning sker till mig efter att dom anlänt till sverige.


 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
[video=youtube;YPp8CwjWj6M]http://www.youtube.com/watch?v=YPp8CwjWj6M&list=UUOXnIFvojL2pKvllPbsi-Ww&index=1&feature=plcp[/video]
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Som det ser ut nu så beställer jag 5 st bussningar, väntar till imorgon eftermiddag innan jag lägger beställningen.

Ni som vill vara med i leken, skicka pm med kontaktuppgifter :)
 

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Hehe, sant! Tråkigt att de ska behöva vara så från första början. Men de finns nog "fix" på alla maskiner. Speciellt när en ny generation släpps.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
vad är skillnaden mot original?
Sitter tajtare mot både själva styrstången men också mot pyramiden. Vilket göra att stången inte glappar i alla riktningar som originalet gör. Större kontaktyta också som du ser på bilderna.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Hehe, sant! Tråkigt att de ska behöva vara så från första början. Men de finns nog "fix" på alla maskiner. Speciellt när en ny generation släpps.
Påpekade detta när demo 12orna första gången visades upp i Sverige, men blev man nästan dumförklarad av ÅF då det inte var "färdiga" maskiner de visade. Men blev det någon skillnad på produktionsmaskinerna då? NEJ tyvärr...

Men domhär bussningarna lär nog ta bort mycket av glappet.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag kommer lägga en beställning på 10 st nu
Större beställning än så gör jag ej utan garantier på betalning, hoppas ni förstår.

Visar det sig att det är stor efterfrågan på dessa och allt fungerar smärtfritt så tar jag nog beställning senare också.

Skickar PM till de som är med under eftermiddagen (er jag svarade igår är med).

Väntar på bekräftelse på total kostnad och levtid, meddelar alla när dessa är på väg över
 
Last edited:
Reactions: trixa