Fjädring ZR 600 EFI LE 1998

RXL

Medlem
Hej
Jag har sökt här på forumet och alla berömmer fjädringen på denna maskin. Jag har nu kört 20mil på knölig led sen jag köpte min pärla och är inte alls nöjd. (Jag väger 85 kilo.) Boggien är otroligt svampig me snabb retur om man hänger och gungar på bågen bak. Det knepiga är att den inte slår igenom men ändå ger den usel komfort. Nu har jag lämnat original fox-gas boggiedämparna på renovering och hoppas på bättring. Kanske flyttar jag även knäleden ett hack bakåt. Min skoter lutar framåt, dvs den ser mycket lägre ut fram än bak. Jag funderar därför även på att flytta främre boggiedämparens nedre infästning ett "hack" framåt samt släppa lite på balataremmarna för att höja framänden på boggien. Vad tror ni??? Vidare har jag oljedämpare i framvagnen. Kan det va standard på min svarta limited edition.
Hjälp!!!
/ Tommy
 

Pekka

Medlem
1 jan 2000
48
0
1
den snabba returen bör försvinna när du fått tillbaka dämparen efter rep. dom rekomenderar att man skall repa dämparen en gång per sesång
 

RXL

Medlem
Jag fick just veta att dämparna är klara. Frågan är om jag skall prova skotern med renoverade dämpare innan jag flyttar om något i boggien. Samtidigt är det ju enkelt att ändra saker nu när boggien är lös.
 

illern

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Luleå
sätt dit se som de är meningen att de ska vara.. min -00 blev mycket bättre efter renovering av dämparna.