Alternativt så kan man använda dem för att tvångsmata en motor med några PSIKimAlexander skrev:fläktar hör hemma i luften, där helikoptern och flygplanen dominerar.
Alternativt så kan man använda dem för att tvångsmata en motor med några PSIKimAlexander skrev:fläktar hör hemma i luften, där helikoptern och flygplanen dominerar.
var mest inte vikten jag menade på utan att det är onödigt, för HUR jobbigt är det att stanna å kassta lite snö på slidsen å kylar elementet på sen vår det är ju ändå bara 1/4 av sesongen du behöver göra det, eller så kör du bara ut i lös snön en sväng... tycker man att det är jobbigt eller er rädd för att man ska fasna bara för att man är utanför led så är man nog en riktigt stel 60årig ledpiskare med allergi mot lös snö och borde inte sitta på en skoter.Norden_AN skrev:Orkar du inte lyfta 10 kg mer högst så borde du nog uppsöka ett gym...och det blir nog inte sån stor skillnad som nån föregående medlem skrev.
Men vem orkar hålla på att hoppa av och kasta snö på slidesen var 100:e meter? Då köper man förmodligen isrivare iställetxlt_sks_94 skrev:var mest inte vikten jag menade på utan att det är onödigt, för HUR jobbigt är det att stanna å kassta lite snö på slidsen å kylar elementet på sen vår det är ju ändå bara 1/4 av sesongen du behöver göra det, eller så kör du bara ut i lös snön en sväng... tycker man att det är jobbigt eller er rädd för att man ska fasna bara för att man är utanför led så är man nog en riktigt stel 60årig ledpiskare med allergi mot lös snö och borde inte sitta på en skoter.
Håller fullständigt med föregående talare ! Sen finns det tillfällen då man inte kan stanna, det finns också tillfällen då man inte får loss snö pga. skare.Norden_AN skrev:Men vem orkar hålla på att hoppa av och kasta snö på slidesen var 100:e meter? Då köper man förmodligen isrivare istället
Hmmm..... Nöp arbetsskotern efter ett par minuters tukt på fullgas!?!......HMMM KONSTIGT HÖRRU!!!xlt_sks_94 skrev:beror ju på hur ni körde också, men vist har hänt för mig att när man körde med fars 59an förra vintern (januari) över en ganska stor is, höll full gas hela (typ 110km/h) vägen över och efter ca 3km värmenypte skiten å jag fick sitta å vänta på att motor skulle svalna ner innan jag kunde puttra vidare i 20km/h dom resterander kilometerna
Tror det va de han menadexlt_sks_94 skrev:japp, men du ska ju tänka efter att 59an inte är byggd för "plattan i mattan" under lång tid.
xlt_sks_94 skrev:Vem vinner?
Jag tycker att det självklara valet borde vara vätske, bättre kylning och säkrare än fälkt är några av fördelarna.
Men så finns det ju dom som hävdar att fläkt är minst lika bra om inte bättre. "du behöver inte köra ut i puder på våren för att få kylning" Är en sak man hör ofta.
Norden_AN skrev:Men vem orkar hålla på att hoppa av och kasta snö på slidesen var 100:e meter? Då köper man förmodligen isrivare istället