Fläkt Vs Vätske

Vätske vs Fläkt


  • Totalt antal som röstat
    474

lunis

Medlem
26 jan 2008
6
0
1
ja röstar på fläkt, för ja kör rotax 277 å de är ett sjuhelvetes vrid i den må ja lova:D
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Sv: Re: Sv: Fläkt Vs Vätske

nu är du ute och cyklar om du pratar nyare fläkt, jag kan då säga att jag garanterat väljer en fläkt från -06 eller -07 före en mxz 700 -01, utan problem! Mycket trevligare efter led, så lätt och smidig, du får inte upp den i mer än 120/130, men samtidigt åker man inte mycket fortare efter isen, bränsleförbrukningen på min skoter är låg, men man köper ju fan inte en skoter för hur mycket den drar, då är man ju fel ute :hmmmm2: effekt saknas men dom är fan inte tröga och slöa, det händer dock inte mycket efter 100, men jag förespråkar fläkt framför zx chassit när man väl har kört det nya, för jag åker ifrån polarna enkelt med min 550, men på isarna då får man känna på färg om dom ligger i :hahaha:eek:ch för ett pris av 65 tusen kronor så är det en perfekt skoter för dig som vill ha roligt och åka med en ny skoter! Men visst, vill man ligga och vålda i 160-170 efter isen så får man väl skaffa sig en machz;)
Toppfarten är ju inte allt, men då är det hur MYCKET som händer upp till tex 100. Jag testade min kompis x-trim 550 -07 (alltså en ny) I början känns den rapp, men jag kände nästan direkt att effekten vek av jämnfört med min vätske 500.. Så har vi en x-trim 600 också, den ska vi inte snacka om så otroligt mycket rappare genom hela registret..
 

the_doctor

Aktiv medlem
10 apr 2008
80
0
6
Luleå
skulle föredra att ha en billigre fläktkyld att dra pulkan med men nog tycker jag om vätskekylt med motorer med mera pulver om jag kör själv.
 

Bizze_

Medlem
20 aug 2008
46
0
1
brånan
blötkyld vinner! om skotern har endast fläkt på ena sidan så kan det bli dålig kylning på andra cyllen som resulterar till att man får kosta på en motor renovering.. men dock vid hårdare körning offtast
 

Purk

Välkänd medlem
23 jan 2008
280
1
18
Västerbotten
för oss dödliga som inte har pengar till 600 vätske köper iaf jag hellre en 550f och lägger pengar på annat! soppa, kådisar o.s.v.