Fler fel ju mer man kollar...

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Jobbigt när man köpt en "ny" skoter och hittar nya fel allt eftersom man kollar.

Nu är det i.a.f. så att hålen i skidorna, som dom skruvas fast i, har ungefär dubbla diamertern mot vad dom borde så jag undrar vilka andra modeller som har skidor som passar direkt på min Wildcat 700 EFI -92?
Trevilgast vore det ju om det finns plastskidor som man kan få tag på billigt...

Ge förslag på vad jag ska köpa och var man får tag på det, ska vara så billigt som möjligt så är det någon som har något liggande så hör av er snarast!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Jomen, varför inte?
Jag kan inget om sånt här men SLP låter ju bra...
Det är väl måttet mellan infästnings-hålen som måste stämma antar jag, och diametern på hålen, det är ju det som är problemet med dom jag har...
Det är väl plastskidor det där?
Och är dom kompletta med styrstål m.m.?

Det är nog bäst att du skriver ett mail till mig så slipper vi störa forumet, ska väl gå att klicka på den första ikonen till höger om mitt användarnamn.
Skriv då vad jag behöver veta om dom för att kunna kolla att dom passar, och svar på frågorna här ovan.
Också vad du tänkt skinna mig på, och om dom är i bra skick.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Hej, hallå!
Var det bara ett konstaterande det där om slp-skidorna eller?
Om det nu är så att du skulle vilja sälja dom så skicka mig ett mail!

Kanske någon annan som vill bli av med ett par skidor?
Eller vet något billigt ställe där man kan handla såna...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Nu var det någon som mailade mig och tipsade om att jag skulle skicka ett mail till slp-skids-killen, men det går ju inte eftersom att han inte är inloggad utan gäst.

Sedan är mail-funktionen så dumt gjord att man inte ser vem som skickat mailet, utan avsändaren är "forumchefen@skoterleden.net".
Om du med skidorna tänker kontakta mig så kom då ihåg att skriva din mailadress eller tel.nr. i själva mailtexten!