Flytta bakre saxen?

öhlman

Välkänd medlem
2 nov 2005
284
0
16
LLA
På min förra maskin flyttades bakre saxens infästning i railen framåt och uppåt vilket gjorde den ultimat pudersurfare iom att den fick en viktförskjutning som passade min körstil.

På min nya pensionärsmaskin(Nytro) så blev det omgående förlängning till 144" men jag gick på en nit när det gällde att köpa matta begagnad på distans.
Den var skadad och har förmodligen sträckt sig lite.
Mattjusteringen räcker inte längre till och jag tänkte lösa det lite snabbt för att kunna smyga omkring på skaren dom här sista 3-4 helgerna.

Vad tror forumisterna om att Flytta bult namngiven som numer 1 till markeringen vid nummer 3 istället för hålet vid nummer 2 som är orginal infästningen?
20110402139.jpg
Hålet som är längst bak på bilden är till orginal kopplingsblock och har inget med denna ekvationen att göra.
Tänker jag rätt att jag kommer få lite mera mattspänning om jag gör som beskrivet ovan?

Det är som sagt en temporär lösning för att slippa att det kuggar över trots non-sllip. tills nästa år blir det nog att droppa och flytta bak boggien 3,5" för att montera en 151".