Flytta gas till vänster

laspen98

Ny medlem
24 okt 2014
1
0
1
Hej
Är det någon som har något råd hur man kan göra om man bara kan använda vänster hand för gas (och broms)?
Har någon testat att flytta gasen till vänster sida? Jag förstår att det går att göra i teorin, men har någon provat hur trångt det blir och om funktionen påverkas för gasen om man samtidigt har kvar bromsen. Vore kul att se någon bild på hur det blir. Någon som vet om det är lättare/svårare på BRP eller Polaris?

Tacksam för råd och tips!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Jag har både höger o vänstergas. Gas o broms på samma sida sitter ju på alla hojar och där är de inge problem med bromsning och gas. Fyrhjulingar har ju tumgas med broms på båda sidor styre och de går utmärkt att enbart köra tumgasen med bromsen på samma sida. På polaris pro rmk är de inga problem att mont vänstergas men de kan hända du måste köra med fingergas pga platsproblem. Jag har Goldfinger finergas på vänster sida vriden bakåt för frammåt sett som de är tänkt för blir för mycket neråtvinklat för sittande åkning. Jag har väntergasen mest pga domningar i fingrarna så jag altinerar mellan vänter o höger gas.
Ber på skotermodell så kan du bli tvungen flytta knappar och onödig plast. Polaris pro rmk 11-15 som jag har är de inget att flytta på. De finn pirat gasblock som är nätta i fästena med fingergas är nog de som tar minst plats