Fotsteg rmk 144

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Är det någon som hittat några bra fotsteg till sin pro-ride rmk/assault 144?
Går det verkligen att få till burandtstegen så det ser bra ut?
Wr-p? Passar betterboards? Skinzstegen tycker jag inte ser bra ut och är ju satans dyra...
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Finns flera som har monterat Burandtstegen med bra resultat.
Tror dom är mest prisvärda oxå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Gå in i projekttrådsdelen. "Switchback assault fixas inför vinter" på första sidan där har du bilder på när han monterar sina buranth steg.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Fördelen med Christer Brandts fotsteg är att de är billigare och att man får in bredden lite grann. fördelen med skinz är att det är mindre tjoller vid montering/snyggare detaljer.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Klart,du ska sätta burandt stegen, skulle själv lagt dom mot tunneln jämns hela vägen, sen fixat nå typ av spacer från främre fästet mot sido buksidan.(istället för å följa orginal ytter linjen.)
Välgjordare steg med perfekt finish finns inte...skins ser ut som bondsmide jämfört med dom, dock är burandt stegen nästan för ruggigt vassa...
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Tack för tipset om projekttråden, mycket intressant läsning.
Det som retar mig med burandtstegen är ju bakre boggiefästet som sticker ut.
Jag var säker på att en 144 modell av stegen skulle komma i år, men icke!
Wr-products har ett fotsteg speciellt för rmk/assault 144. Det går även upp på tunneln där originalförstärkningen sitter och det ser tom ut som de använder samma popnitshål.
Jag har inte hittat nån som säljer dessa i Sverige så det blir väl att beställa från USA.
Nån som provat dem?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ring Lyckselebildemontering imorron, finns ett par burandtsteg där som suttit på en Sw.
var gjort några aludistanser i framkant.
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Ja, det verkar ju som ni är rörande överens...
FINNS DET NÅN SOM HAR NÅT ANNAT STEG PÅ SIN SKOTER?
 

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Har kört med WRP till Switchback Assault hela säsongen, funkat kanon! Ser bra ut och enkel montering....
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Va kul! En som vet!
På bilderna ser det ut som förstärkningarna upp på tunneln matchar originalen.
Stämmer det?
Beställde du från USA eller finns de på hemmaplan?
 

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Dom täcker ungefär samma yta, men dom använder inte samma hål och så.
Beställde direkt från WRP i Amerika.
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Det ser ju riktigt bra ut. Blev det nån skillnad i lössnön för att inte hänga sig på fotstegen?
Jag har också beställt från wrp. Hoppas frakten går fort så jag hinner prova dem i år!
 

star

Välkänd medlem
5 feb 2007
292
1
16
Jäderfors
Vet inte om det blev sån stor skillnad, gräver man ner sig så hänger den sig nog..
Men håller fotstegen rena från snö riktigt bra! Som natt och dag motför orginal.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Grejen med 144"wrp steg(insatser) är inte snö framkomlighet, som nr1. tror det var det dom flesta som svarar trodde du var ute efter...
Men du hänger ju upp dig lika lätt som orginal, dock har du mindre snö på dom när du fastnar...
 

JanP

Välkänd medlem
16 dec 2013
110
1
18
Hagge
Ja, jag är jättetacksam för alla svar, men det känns fel att kapa sönder skotern och sätta dit nåt som passar sådär med bakre boggiefästet försvagat. Snögenomsläpp är ju prio ett så jag får köra med dessa tills det kommer smalare steg till 144. Det är ju så många som vill göra om fotstegen på sina proride maskiner så det måste komma passande fotsteg.