fråga ang:rxl sks 650

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
nu till ett annat problem... då ja stått på tomgång ett tag å ska ivåg vill den sura ner sej... så man måste puttra iväg å väta till 5200vrm så sticker den... är de å ljustera luft skruven?? ja har perfekt färg på stiften då ja flytta ner nålen ett snäpp å före de så sura den ner sej mer...

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
TJENIS du kanske har lite för stora tomgångsmunstycken på den? Pröva sjustera luftskruvarna det bör hjälpa... Har själv legat i idag och skruvat... Bytt styrstång till en modernare så man får dit styrhöjarn och så har jag satt på crosshuven + ny dynan/tank från gen 2 chassiet :D:D:D Nice blev det. men måste lacka om huven och montera lite mätare och dyl.... jaja ha de

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Min soppa pump sitter fast skruvat nere under den högra gasaren på motor plattan.... ganska långt ner... Alltså mot mangnapullens sida...
Ska själv riva isär mina gasare i morgon och titta vad man har för stuffs in there.. ha det

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
okey... satte min där olje tanken ska sitta...ja hadde isär mina ikväll å rengjorde:) kolla vad du har för munstycken i dina gasare å skriv gärna de kan ja jämföra med mina... vad ska tomgången ligga på dom här motorerna?? min ligger på 2900...

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Jaha ok... ja du blandar också själv? hur är det gjort med olje pumpen är den bara pluggad eller?

Det är ju det att min är ju portad så det är ju säkert inte samma besyckning som orginal..

Tomgången kan du ha betydligt lägre.... du kan säkert dra ner den mot 1500 eller nå.. vet faktisgt inte vad min är...

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
jo ja blandar själv... ja tog bort pump å drev å gjorde en alu bricka som ja skruva fast i org hålen...

jo de möjligt men efter som rxl har större portar org å så e min lite (städade) allt gjut skägg e borta så kanske de samma?? jo ska kolla upp den lite bättre...

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
idag då vi var å körde så börja sekundär variatorn ge upp...:( å om de går tungt å snö på låga varv så flödar den..?? men bara under 5000vrm... å lågfarts munstycket är 35...

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
nu e den fixad... bytte helix i sekundär variatorn å nålventiler med gummi topp å nål munstycke:D

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
Nice nice.... Ja jag har då precis lastat min på släpet och i morgon bär det av......
Ska bli intressant och se hur den verkligen går.... blir då kolla stift första 5km :) så man ser att den får tillräkligt....... kul att du fick till din men som jag skrev i din andra tråd passa dig för att snål ställa dessa 650 och håll koll på stiften.... Ha de och trevlig helg