Fråga till arcti Cat (främst firecat) ägare...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Hallå

En kompis bytte in sina skotrar (rs venture och en f7) emot en xf800 -13 idag.

Blev brydd över att handlaren sedan ringde kompisen och frågade varför han kopplat bort helljusomkopplaren...

Hur i h*llvette kan man få bli återförsäljare för kgk, om man inte vet hur man knäpper på helljuset?

Ringde in till dem och bad om att få prata med gällande säljare, presenterar mig och förklarar att det är jag som höjt styret, servat, bytt kolvar (FS), osv. Han nästan hånar då mig och frågar varför jag plockat bort helljusomkopplaren, har jag inte kunskapen att förlänga kablar så ska jag inte göra det tyckte han.

Jag frågade då vänligt vad han pratade om, och när han förklarade att han inte hittar knappen som skall sitta på vänster sida av styret, så var jag tvungen att bita mig i läppen.

Har kgk ingen som helst koll på vem eller vilka som säljer sina skotrar? Visst, en panter 5000 från 81 måste de kanske inte kunna utantill i dagens läge, men nog måste firecat serien vara såpass nya att en återförsäljare ska veta de mesta basic angående modellen?
 

Neko

Välkänd medlem
5 jun 2011
458
2
18
Hur i h*llvette kan man få bli återförsäljare för kgk, om man inte vet hur man knäpper på helljuset?
Kunde inte låta bli att skratta! Man börjar ju undra vad KGK har för kriterier för att man ska kunna bli återförsäljare av deras produkter, det kanske räcker med att man vet om att det är en Arctic och vad den kostar ;)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Självklart handlaren i stan... Idioter

Måste jag säga att det blir oktan eller nian som servar min nuvarande, och säljer mig min kommande maskin....
 

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Jag förstår dig. Samma sak när jag va in med min 12a. Dom kunde inte svara på vad dom gjort med maskinen på uppdateringen. De fick man snällt lista ut själv. Skrämmande
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Och för oss oinvigda icke arctic ägare. Vart sitter omkopplaren? Eller finns det bara halvljus på maskinen? :)
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
bromshantaget framåt , helt suveränt ! fattar inte varför det inte används fortfarande
 

tjernstr0m

Välkänd medlem
3 dec 2011
104
0
16
Kramfors
Hehe hade mitt "hemma bygge" hos en handlare i övik 440/700, ingen nämnd ingen glömd den var där för felsökning så jag skulle göra upp med tidigare ägare vad som skulle bytas då jag kände mig blåst. toppen blev lyft, inget kompprov gjordes då dom hävdade att den va tvungen att vara varmkörd för de. Fick betala rätt bra för att få kylvatten ur systemet toppen lyft och till svar på vad som var fel så var kolvarna slut då dom va lite svart på toppen.. Visade sig senare att ytan som börjar på N var helt slut i bägge cyllarna men de listades ut i ett senare skede.. Men jag själv tycker iaf inte att det är ovanligt med kolvar som är lite svart uppe på spec i en 2takts motor.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Har upplevt en samma brist på kunnande där jag också.

Var inne å kollade på hjälmar. Frågade om skillnaden på två Airho hjälmar, men han hade ingen aning. Han viste inte ens vad det var för modeller...