Frågor ang nyköp

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Jag funderar på ett nyköp till nästa vinter och hade då tänkt höra med er som redan har gjort en liknande affär hur det går tillväga med betalning och dylikt. Jag har tänkt köpa en nytro TTX och använda mig av Yamahas snow cash, dvs beställa den innan 30:e juni.

Betalar man handpenning direkt eller när man får skotern (köper på avbetalning men betalar runt 40 - 50 tusen kontant)?

Ungefär när levereras skotern?

Måste man bestämma sig för alla options (ställbar styrhöjare, 12v uttag osv) på en gång för att få dem monterade och klara?

Om man köper 2 nya skotrar på en gång, kan man då tänka sig att få någon prutmån eller extra tillbehör på köpet?
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.150
111
63
Nu har jag inte beställt någon skoter.

Men självklart är det enklast om du uppger extratillbehör som du vill ha monterat direkt, så har de och vet vad den ska utrustas med när de monterar skotern.

Och köper du två stycken tycker jag det ska finnas rum för någon procents prutmån eller att de bjuder på något tillbehör.

Bäst är att fråga på plats för det skiljer mellan återförsäljare hur givmilda/snåla de är ;)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Man brukar få skriva ett kontrakt och betala en handpenning när man beställer. Brukar inte vara så stor, 5000:- har jag hört talas om.
Resten betalas när du hämtar skotern.

Tillbehören monteras av Åf när dom gör leveransservice på skotern, så det kan inte vara så bråttom att bestämma nu vad du vill ha på maskinen. Meddela dom bara lite i tid före leverans så dom hinner ta hem grejerna.
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Har aldrig betalat handpenning, betalning har skett vid leverans.
Bäst brukar vara om du beställer allt samtidigt, skoter och alla tillbehör.
Jämnför priserna mellan olika åf, kan skillja en hel del.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jämför!!!!
Jag köpte min maskin i Umeå trots att jag bor i Sundsvall pga att det skilde så pass mycket i pris , bemötande och möjlighet att snabbt få upp eventuella reservdelar till stugan.
 

cyan

Välkänd medlem
23 dec 2010
118
0
6
Piteå
Jag har köpt 2 nya skotrar och aldrig behövt betala handpenning innan leverans och självklart lägger du på tillbehör kläder oljor osv på skoterlånet då det blir så några extra kronor i månaden än att du ska bränna massa pengar du kan köpa soppa för :D och dom snackar man fått bra pris hit och dit och bara för du ska få en vink va du kan pruta så till ex lynx kostar 147tusen jag har fått pris på 134 tusen på en sån sen polaris kostar 142tusen fått pris på 132 + att jag får använda snowchecken köpa saker för 8tusen för sen om du ska ha kläder och annat ska dom då vid KÖPTILLFÄLLET lätt kunna ge dig 20% min gamla handlare han gav 37% rabbat vid köptillfället vid nyköp alltså så gott som inköpspris :D hoppas min virriga text hjälper dig lite :D
 

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Tack för alla svar. Jag har nu beställt skotrarna och fick ett helt ok pris i slutändan, ca 10kkr billigare än listpris. Jag betalade ingenting nu utan lägger handpenning när jag hämtar ut skotrarna. Det värsta med hela köpet är att jag nu längtar ÄNNU mer till vintern :D

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2