Och tror dom flesta vet vad som händer om den får för mycket luft i förhållande till bensin.Luft passerar genom insugsgummina, och är då dessa spruckna så drar den tjuvluft.
Blir inte billigt.
Och tror dom flesta vet vad som händer om den får för mycket luft i förhållande till bensin.Luft passerar genom insugsgummina, och är då dessa spruckna så drar den tjuvluft.
Jo men en sdi får inte mindre soppa pga. det , vilket den får om du har förgasare som ska suga bensin/luft genom gummina. Men jag kan tänka mig att mapsensorn el. liknande kan få fnatt.Luft passerar genom insugsgummina, och är då dessa spruckna så drar den tjuvluft.
tackar för listan men tänkte mer specifikt på -04:an har den några specieella barnsjukdomar gentemot -05, hört att dom inte gick rent när de var lite bränsle i tanken mm.Vad exakt vill du veta?
Snabb sammanfattning.
Innan köp.
1. kolla insugsgummina, dom är inte billiga.
2. Se så att den är rak osv i framvagnen och se om den är i ett allmänt fint skick.
3. kolla mattan som på alla andra skotrar så är dom inte billiga.
4. Känn så att inte dämparna är slutkörda.
Efter köp.
1.Rensa bort remdamm i insuget.
2. Täta hålen i luftburken (som sitter på kåpan) med något filter så den inte får i sig mer remdamm.
3. allmän service.
4. ställ dämparna efter hur du själv vill ha dom, förra ägaren har kanske inte samma körstil som du och vikt.
5. Du kan även göra hål i sidokåporna där du har knäna så får variatorn mer färskluft så sliter den mindre rem. Alternativt framtill på kåporna men då måste du sätta någonting bakom så det inte kommer in snö (tex meshtyg). Du kan även göra några hål i variatorskyddet.
Det är vad jag kommer på sådär på rak arm, bygg gärna på listan.
Då får du helt enkelt se till att inte köra med lite bränsle...tackar för listan men tänkte mer specifikt på -04:an har den några specieella barnsjukdomar gentemot -05, hört att dom inte gick rent när de var lite bränsle i tanken mm.