Frågor ang tätning av luftintag och boggieinställningar arctic f6

Ondagubben

Aktiv medlem
Hej!

Efter att ha monterat 44an på f6an så är jag så sjukt otroligt nöjd! Inge kuggningar eller något (Även då det går tungt) Så att byta till en 325x35x44 2.52 matta till en f6/f7 är något jag varmt kan rekommendera ;).
Neddrevning är såklart ett måste in my opinion.

Men har lite frågor angående hur man ska bära sig åt för att täta luftintagen så att skotern inte tar i sig så otroligt mycket snö. Finns det något tyg eller något, som man kan montera på så att snön inte kommer in och stryper motorn från att få luft?! när man är ute i pudret.

Har även frågor angående boggie inställningar. Skotern vill absolut inte resa på skidorna i snön. Den reser lika lite som när jag hade original mattan på, så jag är nästan säker på att det har med boggie inställningar att göra, även inte med 44an... Boggien (Vad jag har sett) är absolut original på inställningarna. Vad ska jag justera om för att skotern vill stå rakt upp?

När jag tittade på Balateremmarna så såg jag inga fler hål för att kunna justera lägena på dessa! Kanske tittade jag inte tillräckligt noga för att se dessa olika lägen, eller så går det bara inte att justera lägena på remmarna (Vill ha dom slappare)

Beklagar om inlägget är lite slarvigt och tjatigt...

Mvh! :)
 

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
du måste lära dig leta lite bland trådarna =P har ju nyss legat överst, eller just ja du kommer ju från söråker ;)

http://forum.snowmobile.se/showthread.php?46669-luftburken-på-f7an-täpper-igen!
den är till luftburken.

sen låg det nyss en upp om att resa skotern med. du har ju 2 gummiklossar precis framför vändhjulen. tar du bort dom går det lite lättare iaf då inte boggin säger ifrån så tidigt samt att du får längre fjädringsväg.
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Japp, ta bort klossarna framför vändhjulen och se hur det artar sig. Räcker inte det till så spänn på främre boggiedämparen.
 

Alpine88

Medlem
7 feb 2010
40
0
1
Glava
Som dom andra skriver så ta bort klossarna!
Måste bara fråga en sak:
Jag har inga balataremmar överhuvudtaget på min f7a?
Borde jag fixa några el går det bra att köra utan? Har hoppat lite å kört på rullen å märker inget konstigt?
El har kanske föregående ägare gjort någon egen lösning på detta? Har inte brytt mej om att kolla?
Vet att detta är lite trådkapning,men jag tycker det hör till ämnet och det kanske är fler som vill veta varför det inte är några remmar på min skoter?
Om någon tycker att mitt inlägg är olämpligt så tar jag bory det och skapar en ny tråd.