Frågor efter kolvbytet

matez_

Välkänd medlem
15 nov 2014
106
0
6
Tack så mycket! Har nu gjort som du sa med att starta nån sekund och stänga av, låta kallna, starta nån sekund osv 5-6 ggr. Efter det varmkörde jag 7-10 min och luftade kylsystemet samtidigt med gott resultat. Sedan lät den kallna helt och efterfyllde pyttelite kylvatten. Sen dess varmkörde jag igen och har varit ut på en tur på ca 1 mil med mycket pumpgas hela tiden. Startar lätt och går bra. Nästa sväng är det bara att varmköra och sedan fortsätta inkörningen??

Dock så skorrar mattan lite när man kör, jag har nog spänt den fel. Skorrar det om man har mattan för spänt? Eller kanske är för löst? 44 matta med no-slip, satt på vid inköp och skorrade inte då. Började efter jag släppt mattspänning och bytt boggiehjul/vändhjul.

matez_

Välkänd medlem
15 nov 2014
106
0
6
När skotern står vanligt på marken, kan man rätt enkelt med handen trycka upp mattan mot kylaren i tunneln. Känns som att den är för slakt spänd iaf?

matez_

Välkänd medlem
15 nov 2014
106
0
6
Jag har nya slides monterat. Pallar jag upp skotern bak så hänger mattan ner ca 1,3cm och med en vikt på 7,3kg så hänger mattan ner precis 3cm. (Läst att detta skall vara okej enligt dom som har instruktionsbok.)

Trycker jag ner mattan allt jag orkar med handen får jag in 3 fingrar, som också skall vara okej med no-slip drivhjul.