frågor !

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
jag ska förlänga boggien i sommar från 307 till 345, men jag har några frågor om detta.

finns det något jag måste tänka extra på ?
inte behöver jag flytta fästena til boggien ?
bästa kam höjden på 345 för att den ska paddla på i snön ?
vad kostar ett perc kitt ?
kan jag ändra så att jag bara har vändhjul innanför boggieskenorna ? (mycket snyggare)
 
Last edited:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Bara du fixar fina och ordentliga förlängningar så är det inga problem.. Boggiefästena behöver inte heller flyttas om.

Bästa kamhöjden för att paddla i snön säger väl sig självt hur mycket det kan tänkas vara, men skulle själv valt max 44mm för att även kunna åka lite på led.

Tror att SMP har ett kit så man kan montera vändhjulen innanför skenorna.. Kolla där

För att montera PERC behövs ny cdi box, kabelhärva och variator. Är du intresserad av en PERC cdi så har jag en splitterny liggandes, helt oanvänd. PM'a vid intresse.
 

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
men han som jag köpte av sa att allt är förberett för perc .. det enda som fattas var percen : ).. fast vad vet jag.. vet iaf att variatorn är förberedd, och kabelhärvan vetta tusan, men det finns nog säkert 3-4 kontakter som inte får plats .. som bara ligger och skräpar .. ... SMP vad har dem för hemsida ?
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Ska du förlänga din prox? gissar på att det är den som ligger ute på blocket.
Om den fortfarande är ute efter sommaren, har du en intresserad köpare här.
 

j0nteee

Välkänd medlem
18 nov 2006
158
0
6
Gällivare
mest troligvis ligger den ute efter sommaren, fast då så är det inte förlängning .. får se vad prislappen landar på .. har stora planer för den .. allt ska rensas och chassiet ska gås igenom mm för mm för att kolla sprickor eller vridningar. vilket troligtvis inte finns, men jag vet ju inte hur förra ägaren kört, men mest för att se så att allt är som det ska ..

bara att höra av dig i slutet på sommaren så får du veta, eller iofs jag lär ju lägga upp bilder och ställa frågor under arbetets gång ifall det kommer igång.. ska iaf börja riva isär skoter till helgen ..