Frakt i Sverige

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
Hei. Hvilke alternativer har man til frakt i Sverige?
Hvis jeg kjøper en skoter i feks. Jämtland, og skal få den fraktet til
Storuman/Tärnaby, hvilke alternativer har jeg. Och hvor mye koster det?
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
de ska va om du kanske kan höra med DHL om dom kan fixa frakten. vet ej om de funkar eller vad de kostar men dom håller på att frakta saker så ta och slå dom e signal.
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Det är dyyyrt. Skoter ska stå på lastpall och man får ej ersättning för ev. småskador på lack i samband med frakten. Schenker skulle ha 4000 för frakten Stockholm-Kiruna
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hej, jag jobbar åt poståkeriet och jag kan säga att 4000 för den frakten var svindyrt!!!!

www.posten.se där kan du kolla priser också
Jobba åt Posten och vara så pass okunnig?;) När hörde med posten om dom kunde skicka en cross från Åre till Sundsvall så sa dom att dom inte skickade prylar tyngre än 20kg. Det var svaret jag fick:cool: /Jimmy
 

stissse

Medlem
25 sept 2007
28
0
1
hemligt
Jobba åt Posten och vara så pass okunnig?;) När hörde med posten om dom kunde skicka en cross från Åre till Sundsvall så sa dom att dom inte skickade prylar tyngre än 20kg. Det var svaret jag fick:cool: /Jimmy
Vi skickar pallar till hela världen. Måste ha varit någon ny som suttit i telefon. ring 0771-59 59 59 så fixar dom det.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Jobba åt Posten och vara så pass okunnig?;) När hörde med posten om dom kunde skicka en cross från Åre till Sundsvall så sa dom att dom inte skickade prylar tyngre än 20kg. Det var svaret jag fick:cool: /Jimmy


Gör du det till en sport att vara dryg i varenda tråd du skriver i?

Det är speciellt irriterande när du inte har någon aning om svaret utan bara skriver för att vara dryg, dom 20 kilo du pratar om gäller POSTPAKET!! alltså paket du kan hämta ut på serviceställena när såg du senast någon hämta ut en pall på ok/q8...?

För att skicka något på pall så är det inte tjänsten "postpaket" du ska använda precis som stissse säger

Om ni stisse säger att han jobbar på posten så kanske du borde anta att han vet vad han snackar om istället för att börja vara dumdryg tillbaka
 

Dragon

Välkänd medlem
1 dec 2005
132
0
6
Norge
Jeg undersøkte i Norge, hva frakt fra feks Oslo til Mo i Rana skulle komme på, å da fikk jeg i svar fra MeyerShip/Linjegods at det kostet ca. 2000-2500(inkl forsikring av eventuelle skader). Så 4000 som dere var inne på tidligere synes jeg høres dyrt ut. Det letteste er vel å henge släpvagnen etter bilen..;)
 

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Prata med privata åkerier det finns ett i Vilhelmina "Skog i skog" heter dom eller kolla med byggelit i Brunflo vilka dom lejer för transport på inlandsvägen.
Ett annat tips är inlandsfrakt i Vilhelmina själv lejde jag Volgsjöfrakt dom körde för 1000+moms från kiruna till sandviken tuvärr har dom laggt ner.
men du ska inte behöva betala mer än 1000kr+ moms
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se
Jo, vi får ta släpvagnen nu, ska ju frakta 2 skotrar fram och tillbaka, 16000 kan man ju tanka väldigt mycke för, men är jobbigt att åka så långt med släp i sträck ca: 130mil

Jeg undersøkte i Norge, hva frakt fra feks Oslo til Mo i Rana skulle komme på, å da fikk jeg i svar fra MeyerShip/Linjegods at det kostet ca. 2000-2500(inkl forsikring av eventuelle skader). Så 4000 som dere var inne på tidligere synes jeg høres dyrt ut. Det letteste er vel å henge släpvagnen etter bilen..;)
 
när ni ska transportera skotrar långa sträckor, så ring o hör med eurotransport, egentligen biltransportör men transporterar ungefär va som helst, så länge de är ett fordon... o de är försäkrade transporter...

vet inte hur dom lägger pris på en skoter, men vet att dom transporterar sånna lite då o då...

08-256330.
eurotransport.se
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
jag ringde runt förra året angående transport av skoter,svaren var allt mellan 1500-8000 kr sedan var det som nämnts olika gällande godsförsäkring men det som jag reagerade på var att de dyraste också krävde att alla vätskor skulle tas ur ,bensin kan man ju begripa men oljebehållare,kedjehus o glykol :eek:
det slutade med 2000 kr boden-sollefteå med fulltank :) speditör Bussgods