Funderingar Polaris rmk 600 144" eller 155" -07

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Ni som har rmk 144" eller 155" -07a Tja har några funderingar på dessa 2
Hur känns dom på led?
Bränsleförbrukning?
Hur känns dom att bryta om kull tunga/klumpiga?
Problem nackdelar/fördelar ?

//Per
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
visseligen har jag en rmk 600 155 -08 men tror jag kan hjälpa dig endå littegrann min tycker jag inte går dåligt på led visseligen ska du tok köra efter leden är det nog inget för dig men den går att köra skapligt fort med efter led dom är våligt lätta att bryta omkull o dom känns väldigt välbalanserad när man bukar med dom den enda nakdelen jag kan säg att kammarna är ganska mjuka så när det är lite isigt så viker sig kammarna o då blir det slirigt sen bränsleförbrukningen iaf på min cfi är faktiskt mycket bra ligger mellan 2- 2,5 liter milen ungefär hoppas jag hjälpt dig mvh/kristoffer
 

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Jo var och köpte mig en Rmk 144" som ny 150mil för 64tusen går som en skollad bergs get :bootyshake:
Men efter som detta blev min frus skoter tydligen :hmmmm2: så undrar jag om man behöver dreva ner den för att dra lite pulka med den eller går de bra med original drevingen de kommer ett varator kitt nu efter ledigheten så den inte ska bröla på lägre varv med pulka+ungar+bobbar:hmmmm:
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
har alldrig dragit med min så jag har ingen aning fast dom är ganska mycket nerdrevade redan så jag tror att du ska klara dig men du får ta o prova först sen göra bedömningen :)
 

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Vad har du för inslags varv på din?
Har ca 2900-3000 och de känns lite väl tungt i start ögonblicket skulle jag tro med pulka och last:hmmmm2:
Ska ut i morgon och prov dra ungarna med bobben och se om dom tycker om snö sprutet:laugh: ifall

Vad är skillnaden mellan våra motorer utom att min är en Hi output och du har en cleanfireinjektion ? ursäkta stavningen
 

Fire_Dude

Välkänd medlem
26 mar 2007
434
0
16
Glommersträsk
de beror på om du kanske vill ha mer ledegenskaper så ska du satsa på 144" men om du vill ha en som tar sig bättre och liknande så kör på 155"
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jadu bra fråga men jag tror jag har högre ska kolla imorrn :) du har förgasare o min har insprutare så jag har ingen choke sen så ger cfi 5hk mer än förgasar modellen sen tror jag det inte når just nått mer som skiljer
 

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Har du haft nå problem med plasten på din skoter idag när jag var och drog ungarna så började de lukta bränt stannade och öppnade huven då såg jag att hela buken och lite av huven är smält :argh: Vist fan är de något fabrikations fel :bawling:
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Har du haft nå problem med plasten på din skoter idag när jag var och drog ungarna så började de lukta bränt stannade och öppnade huven då såg jag att hela buken och lite av huven är smält :argh: Vist fan är de något fabrikations fel :bawling:
japp har lämnat in min för det också det fixsade dom på garantin men jag fick jobba lite för dom påstådde att det var mitt fel osv men har hört en till som också haft samma problem så nått fel är det jag har kollat varvtalet nu min slår in presis runt 4000 så din ligger lägre i varv i starten
 

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Okej du har inte inne din skoter på E-son tror jag såg den idag när jag var och lämnade in polarisen .
De värkar dom om du har något variator kitt eller?
Råkade se även att du har en slp pipa på någon bild här, Ger den nå effekt eller är de värt ?
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Okej du har inte inne din skoter på E-son tror jag såg den idag när jag var och lämnade in polarisen .
De värkar dom om du har något variator kitt eller?
Råkade se även att du har en slp pipa på någon bild här, Ger den nå effekt eller är de värt ?
nej det var inte min du såg var o körde efter en stor kaftledning idag :D hehe jag har inte satt dit nått variatorkitt på den genom att det sitter värre vikter på 08 tydligen fick höra det idag det är därför min har högre inslagsvarv än din också så det skulle inte bli så stor skillad men därmot slp pipan den gav en hel del den ångrade jag inte att jag köpte :D
 

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Okej men är de inte lite väll lite snö i ske-å för att börja härja efter kraftledningar med 61mm matta? :hmmmm:
Var köpte du pipan från?
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Okej men är de inte lite väll lite snö i ske-å för att börja härja efter kraftledningar med 61mm matta? :hmmmm:
Var köpte du pipan från?
jag har inte varit vid kusten o kört efter kraftledningarna har varit i inlandet o kört plus att jag har inte skotern vid kusten har den hos morsfars men jag bor själv i byske men tycker det är värt pendligen om man jämför snömängden
 

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Står nu och funderar på att beställa SLP pipan men detta var ju tänkt att de skulle vara kärringens maskin :hmmmm2:
Men du tycket att pipan var en bra investering hur är effekten,kom allt på slutet eller med slp pipan?

Hur mycket snö är de i inlandet? är grymt less på detta snö som är i Skellefteå :argh:
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Står nu och funderar på att beställa SLP pipan men detta var ju tänkt att de skulle vara kärringens maskin :hmmmm2:
Men du tycket att pipan var en bra investering hur är effekten,kom allt på slutet eller med slp pipan?

Hur mycket snö är de i inlandet? är grymt less på detta snö som är i Skellefteå :argh:

där vi var o körde ovanför fällfors är det nog runt 4dm kanske men det är hårdpackat o lederna är ganska hårda så man är mest utanför lederna o kör :p pipan tycker jag var en bra investering tycker att redan från mellanregistret märker man skillad sen kommer det lilla extra som gör att man ryser i kroppen när man trycker fullt :)
 

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Nu blir jag fan tokig dom bytte baljan nu efter ca 5mil så är de ett lika ***** stort hål fast dom monterade värme ledande isolering efter förra svängen till handlaren :bawling:
Och bakdämparen har fått ett anfall den är som ett gummiband funkade kanon innan den kan väll fan inte vara slut efter 90mil ca :afraid:
Har ju bara kvar någon månad av garantin.

hur är din när du kör där den har bra fäste mina skidor tar aldrig i typ inga monster res men de blir jobbigt när man ska svänga i slutet av rakan :D
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Nu blir jag fan tokig dom bytte baljan nu efter ca 5mil så är de ett lika ***** stort hål fast dom monterade värme ledande isolering efter förra svängen till handlaren :bawling:
Och bakdämparen har fått ett anfall den är som ett gummiband funkade kanon innan den kan väll fan inte vara slut efter 90mil ca :afraid:
Har ju bara kvar någon månad av garantin.

hur är din när du kör där den har bra fäste mina skidor tar aldrig i typ inga monster res men de blir jobbigt när man ska svänga i slutet av rakan :D
kan säga att den reser ganska bra nu med slp pipan på finns både fördelar och nakdelar med det :p därmot går inte så fort men det ska dom inte göra heller :p