Fusion 900 -05

ljusdal84

Ny medlem
25 sept 2006
2
0
1
Ljusdal
Hej!

Jag funderar på att köpa en ny Fusion 900 årsmodell 2005, är det en bra maskin?
Skriv gärna kommentarer och saker som är bra att tänka på.
 

aantee...mej

Ny medlem
14 dec 2006
2
0
1
Mitt i landet
Tjena

Funderar på att skaffa mig en sådan, hur/vart kan ja få reda på om dom Åtgärder/Bulletiner som dessa maskiner ska genomgått finns att skåda och vilka dom är? :confused:


Tack på förhand/ Andreas
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Fusion 900 har/hade problem med vibrationer (som i sig kan upplevas störande) vilket bl.a medförde kraftigt remslitage. 06-orna fick annat motorfäste som också byts ut gratis på -05 och i övrigt var dom för högt drevade från fabrik, men jag vet inte om detta ingår i servicebullentinen, samt att det finns ett luftintag som ska monteras vid variatorn. 900:n finns inte på -07, men om det beror på att motorn var för dålig eller om den helt enkelt inte behövdes mer (nya 700:n har ju nästan lika mycket effekt) låter jag vara osagt.
 

gargmel

Aktiv medlem
20 aug 2006
76
0
6
gästrikland
Hej!

Efter jag har läst nyaste "Snowmobile"- tidningen så kan jag inte säga att du ska köpa en fusion, Polaris låter den gå i graven redan efter 2 säsonger pga många småfel står det. Vibrationer står specificerat som ett stort problem. Reportrarna "lovordar" istället Dragon- maskinerna...
 

PolFus9

Välkänd medlem
27 feb 2005
122
0
6
Gällivare Kommun
En liten detalj bara.
Dragon maskinerna samt vanliga IQ chassiet (inte crossmaskinen) är samma skoter som Fusionen var.
Det som skiljer dom åt är i stora drag Huven & Buken samt några mindre detaljer.
 

magnus70

Medlem
18 feb 2006
24
0
1
53
Åsele
Allt är ju en smaksak förstås men, jag har själv haft en RMK 900 och jag måste säga att jag blev mycket irriterad på vibrationerna. Att det vibrerar är väl i sig inte hela världen men den vibrerade ju så mycket att skruvar och andra detaljer lossnade till slut, och det är inte så kul tycker jag. Jag har nu en Switchback 600 -06 och jag måste säga att det är en kanonskoter, inga vibrationer.
 

Reaper

Välkänd medlem
1 jan 2000
120
0
6
Outlands S
det är välldigt olika hur mycket de vibrerar,jag har en -05 900 166 och den vibrerar inte mer en en vanlig 800, men jag har prövat maskiner som verkar vara till för något helt annat.
så provköra är ett måste, för det är stor skillnad från maskin till maskin
 

Mårten2

Prospect sledder
19 dec 2006
1
0
0
norrbotten
Har (hadde) stora problem med att min rmk 900 -05 151 gick varm.ska vara åtgärdat nu enligt återförsäljaren .Dom fick slita ur motorn och där under fanns en slang som låg fel plus att vatten pumpen var total slut.Hadde in den 4 ggr innan dom hittade felen. Det var mycket irriterande så att säga.Det kom ett nytt service meddelande att det skulle bytas lite grejjer i tanken.